Bästa optikern?

Singoalla

Trådstartare
Min syn har blivit sämre så jag måste gå och göra ett nytt syntest, och tänkte skaffa linser när jag ändå är igång. Sist jag försökte skaffa linser så gick det inte så bra dock, jag fick 3 olika linser i rad som jag såg sämre i än utan. Trots invänjningstid :meh: När min mamma skaffade linser berättade hon att dom testat olika avstånd, hon fick mäta avståndet till skärmen på jobbet osv. för att det skulle passa. Jag gjorde inget sådant. Eftersom linserna inte funkade trots flera tester så hade jag inte tid att hålla på mer och efter ett tag och gav upp.

Nu tänkte jag dock plocka upp detta igen, då jag märker att jag numer inte enbart måste ha glasögon när jag jobbar och kollar på TV utan jag ser även suddigt när jag tränar eller är ute och svänger på kvällarna (brytningsfel och långsynt). Så, vilken är bästa optikern tycker ni om man ska skaffa linser? :)

Jag personligen undviker de större kedjorna. Går till en mindre optiker just för att jag tycker det är stor skillnad på service och att de mindre är mer måna om sina kunder och att man ska bli nöjd.

Jag personligen undviker de större kedjorna. Går till en mindre optiker just för att jag tycker det är stor skillnad på service och att de mindre är mer måna om sina kunder och att man ska bli nöjd.

Hur är det prismässigt, ligger det ungefär samma eller blir det dyrare hos mindre optiker?

Liknande trådar

Kropp & Själ Skaffade glasögon för ett drygt år sedan. Hade dragit länge på det trots att jag märkt att jag såg sämre på nära håll. Men så började...
Svar
7
· Visningar
1 377
Senast: Hermelin
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 831
Senast: Lobelia
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 250
Senast: Enya
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar