Bästa laminatgalovet?

karamelldrottningen

Trådstartare
Vilket är det starkaste, mest tåliga på marknaden?

Men jösses! Laminatgolvet ska det stå och inget annat :o. (så gåre när man har bråttom)

Senast ändrad:
Sv: Bästa laminatgalovet?

Det där är svårt att säga på rak arm, men en vägledning är: Kostar golvet en liten peng, så får du kvalite därefter. Vart ska golvet läggas ? Laminatgolv passar abolsut inte i en hall. Där finns för mycket fukt, blöta skor mm mm. är det högt slitage där golvet ska läggas eller måttligt ? Det är skillnad på laminat och laminat, det finns direktlaminat och högtryckslaminat. Laminat båda 2, men högtrycklaminatet har tillägget 0,7mm "kraftpapper" mellan ytan och (spån-)kärnan. Detta ger en avsevärt mer slag- och värmetålig yta.

Priset skilljer på de båda. Man får helt enkelt det man betalar för. Satsa på kända märken, där har du i alla fall reklamation i fall något går snett. Sedan har ju laminat olika klassningsgrader, 7 st. 21-34, där 21 betyder Hemmiljö lätt slitage och 34 mycket hårt slitage.

Man kan ta kontakt med Svenska golvrådet och få information.

Varför vill du ha just laminatgolv? Det är inget som höjer värdet precis heller.

vi har laminatgolv från egger i köket av två anledningar, den första är att vi har hund, hundklor repar mer än man tror, vi hade riktigt trä-brädgolv innan i halva huset och det blev riktigt fula och repade efter bara 1 år.. den andra är att vi har barn, barn kastar ju gärna saker, egentligen ville vi ha klinker men i kök har vi mer än en gång stött på att man tappat något o klinkern gått sönder, egger hade ett klinkerlaminat som ser ut som riktig klinker/shiffer så därför valde vi att lägga ett laminat i köket vi gav nästan 3000kr för 10m2..
det har legat i 3 månader nu och ännu så länge inte en enda repa eller märke efter något barnen kastat

i resten av huset har vi laminat från ikea, billgt ja, men så länge vi har små barn så lägger vi inte 400m2 på riktigt parkett. badrum och tvättstuga har vi lagt klinker med vattenburen golvvärme.
i hallen kommer vi lägga klinker eller plastmatta som ligegr där nu, ev ett gummigolv..

Tack för era svar! Det blev ett golv tillslut och jag är nöjd :)! Detta kommer hålla betydligt längre än tidigare parketten och ett plastgolv, + att det blev snyggt med mer helhetligt :).

Jag är supernöjd med IKEAs 69:-/m2 golv Tundra. Det har hållit både rumsrenhetsträning, tre galna hundar som springer och en hel del annat slitage. Ser nytt ut än, efter tre år. Dessutom enkelt att lägga och bra pris.

/Migo

Liknande trådar

Hemmet Vattenskada. Jag ska få nytt golv av försäkringsbolaget. Nu ligger laminat, så den prisnivån ersätter de (ca 290 kr/kvm). Jag funderar...
2
Svar
21
· Visningar
1 411
Senast: SaraXX
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V