Bästa hundgodiset!

MadicDomino

Trådstartare
Som vissa vet gick jag på privat lektioner med vovven vilket har gått jätte bra :d! Så nu skall vi på hundkurs också :D!

Behöver tips på bra hund godis! Torkad korv tål han inte, men rå går bra!

Upp med alla förslag! Allt från köpe till hemmagjort ( isåfall recept med :))!

Mvh
Emma

Sv: Bästa hundgodiset!

Min hund gör vad som helst för köttbullar. Framförallt har vi med köttbullar till vattenträningen, det är det enda som kan väga upp det trauma det innebär för en italiensk vinthund att bli blöt och kall.

Jag gör själv utan lök i :).

Med köttbulle som muta gör hon även tiomässiga platssittningar. :D

Enligt min tik finns det inget bättre än blodpudding! =) Bara att köpa ett vanligt paket i butiken, skära i S-M-Å tärningar och köra i ungen tills de inte är kladdiga längre (men ska fortfarande vara mjuka).

Jag brukar torka det mesta. Fiskbullar, köttbullar, blodpudding, korv etc etc.
Men när man inte orkat göra små gottigottipåsar själv är ju Frolic oslagbart att ha hemma. En Frolic brukar jag dela i åtta bitar och han gör allting för en Frolicbit.

hemmagjorda bullar :angel:

Enda gången man inte kan lämna våran hund ensam i köket, då ska han upp på bänkarna för att inta läckerheterna, det är det absolut bästa han vet !!!!!!!!!! Och alla trick och lydnadsövningar går i racer fart han blir en riktigt duracell-setter:bump:

Fast frågan är hur nyttigt det är, våran fungerar utmärkt på Frolic också han gör allt för dem, förutom att springa förbi en bulle då ...

Min pappa brukar skära små bitar av leverpastej och låta det torka :)

Men din hund kanske inte tålde torkat?

Köp lever (som är relativ billig mat). Skär i små bitar och stek. Inte många hundar tackar nej till en leverbit. (Inte jag heller).

Många bra tips, själv kan jag bidra med leverpastej på tub. Det är inte kladdigt och behändigt för det mesta och min hund älskar det. Då får man till och med en foxterrier att vara koncentrerad lite längre än vanligt :).

Det ända du ska tänka på är attde ska vara SMÅ bitar, underlättar så i träningen.

Sen är de fördel om de är mjuka, tar ju längre tid att tugga annnars (beror på hunden åxå:D)

Jag kör alltid med dom torkade leverbitarna som du köper i djuraffären. Enkelt och bekvämt och kladdar inte i fickan.;)

Mina monster älskar allt men Frolic toppar det mesta. :love:
då slipper matte lukta skunk i både händer och kläder. Vanlig grill/kokkorv i små bitar är också gott och lätttuggat.. lite kladdigt att ha i fickan men men.. :angel:

Mjukost på tub vet jag folk som använder. Annars brukar pannkakor/plättar uppskattas också :)
Jag brukar varva frolic med foderkulorna. Har så pass tur att jag har en hund som gör allt för en bit knäckebröd ;)

Mjukost på tub är perfekt!
Bara att trycka ut en liten bit så får hunden de det ett slick :D

Annars så har vi havrefras, ost och korv när träningen ska vara extra rolig. Till "vardags" har vi frolic och hans vanliga foder.
Även ett sockerfritt godis med låg fetthalt som Doggy gett ut, den med honung och kyckling smak är jamjam :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
335
Senast: MML
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 474
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit några trådar här tidigare som ni säkert har sett... jag behöver hjälp, igen. Jag har kommit in på en hundutbildning...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Tate
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka