Bästa hundgodiset!

Sv: Bästa hundgodiset!

frolic går ju alltid hem, sedan brukar vi torka lever det är mums tycker vovvarna

köttbullar funkar bäst på min hund.. sen har jag en bekant vars hund fullkomligen älskar salami!

Ni som använder tub, är det inte jäkligt krångligt att få till exakt belöning med den metoden ?

Och när man lär in fot vill man ju inte ha ett stopp när man ska berömma ?

Jag tycker det låter krånligt .

Jag använder det aldrig vid fotgående, då har jag lättare godis :D
Jag använder det främst vid uppletande när han kommer tillbaka och vid trickinlärning.

Exakt belöning är inte så svårt, man kan trycka ut en liten bit på fingret och ge. Men som sagt, vid fotgående blir det nog krångligt!

Ahaa som extra godis fungerar det säkert ypperligt, ungefär som banan.

Man kan ju inte ge banan vid fotgående, men när hon apporterar och kommer tillbaka med apporten så :D

Min hund gör vad som helst för köttbullar. Framförallt har vi med köttbullar till vattenträningen, det är det enda som kan väga upp det trauma det innebär för en italiensk vinthund att bli blöt och kall.

Jag gör själv utan lök i :).

Med köttbulle som muta gör hon även tiomässiga platssittningar. :D
Vilken syn :love: Min italienare är också väldigt samarbetsvillig när köttbullarna kommer fram.

Annars är leverpastej på tub en höjdare. Och man tryckar bara lite ur tuben så slickar vovve av sin belöning själv. Varna gärna andra glupska familjemedlemmar bara om vems tuben är :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
335
Senast: MML
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 474
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit några trådar här tidigare som ni säkert har sett... jag behöver hjälp, igen. Jag har kommit in på en hundutbildning...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Tate
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka