Bästa hovmedlet

Centaur

Trådstartare
Vad tycker ni är det bästa hovfettet/hovoljan? Varför? Och vilken typ av hov är det lämpligt för?

Sv: Bästa hovmedlet

det jag tycker är klart bäst är torsklevertran ^_^, billigt och blir lika glansigt som hovolja + åter fuktar hoven lika bra som billigare hovoljor.

för hästar som tappar skorna ofta är oljan och hov fettet från kirk...sha...w ngt det allra bästa ^_^ kommer av någon anledning aldrig ihåg namnet på det men det är en röd burk med blå text och en sko på framsidan.

Jag använder mig av tee-tree oljan som är blandat med något mer :) men den funkar jättebra! Hovslagaren sa att min häst hade bästa hovkvalite så jag litar på den oljan jag har ;) återfuktar bra, ger glans och håller ihop hoven :) förvisso beror inte hästens hovkvalite bara på oljan men en del har den nog hjälpt :p

Vi använder Kawell och den fungerar jättebra på hovar som är torra och har sprickor.

pastas%20finalesv2.jpg

Vad tycker ni är det bästa hovfettet/hovoljan? Varför? Och vilken typ av hov är det lämpligt för?

Kentucky Hoof Oil :love:

Helt underbar för torra hovar som har "slipats" av grushage och paddock! :laugh:
Stryker på ett lager varje gång jag fixar med hästen (nästan varje dag) och dom är grymt mycket finare än innan jag började då dom lätt blev flisiga och "repiga"! :)

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 190
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 620
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 158
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka