Bästa häst schampo?

Sv: Bästa häst schampo?

fast de är ju ett rehab schampo, och ja den är tunn flytande det ät inte alls aloe veran. Men till hund problem är även prob svhampot super, många tummar upp för den också :)

stinker gör den, ja tjäran men de är just en av de läkande egenskaperna i schampot:P

fast de är ju ett rehab schampo, och ja den är tunn flytande det ät inte alls aloe veran. Men till hund problem är även prob svhampot super, många tummar upp för den också :)

stinker gör den, ja tjäran men de är just en av de läkande egenskaperna i schampot:P

jo det är super till hudproblem, fast som "tävling schampo" när hästen ska blänka lite extra så gillar jag den inte riktigt.

kl
använder fiebings aloe vera shampo (grönt i klar flaska). drygt, effektivt och lätt att skölja ur.

man ska inte använda diskmedel på hästen, det är alltför starkt. :crazy:

Sensitiv produkterna funkar perfekt för min känsliga häst.

:laugh:

Mane'n Tail Anti Dandruff shampoo & conditioner. Jag använder båda för bästa resultat. Funkar lika bra till hästen som till mig ;).

jag tror inte det.. det är nog inte så bra, man vet ju aldrig om hästen är känslig för sådana saker, men på benen funkar det iaf bra, det brukar rekommenderas i hästböcker ibland.

och alla som säger att de har människoschampo - det är inte bra, de flesta hästschampon innehåller indrigienser som gör att päls och hud inte torkar ur för hästarna, det återfuktar och är speciellt för hästar. om man tvättar hästen med vanligt schampo försvinner fettet i deras päls och torkar ut om jag inte har fel, och dessutom kan de vara känsliga för parfymerat och sådant.

Vi använder Neem produkterna . Kanon . Ekologiska. Dryga. Idag finns shampo och lus/fästingpulver men snart kommer deras lovordade hovolja in...och flugspray./Hedda ;)

Jag använder själv tjärshampo (Dermacure) till mig själv. Har lätt att få klåda och irritation i hårbotten och det är toppen! Hästen har rasp av lindrig art och jag provade på henne med samma shampo och det funkar fint. Har dock inte provat på hela hästen. Undviker att duscha hästarna så långt det går.

Läste att vissa använder människoschampo till hästar.
Borde man inte kunna använda människobalsam i man och svans då ? :)

Själv används mest ekol hästschampo tror hästen blir ren iaf (mörkbrun häst utan särskilt många vita tecken)
Bra och helt okej billigt ;)

kl

Grönsåpa (som jag även tvättar hundarna i) och Yes.
Behöver svansen eller manen mjukas upp, vanligt människo balsam i efteråt.
Smidigt, bra och billigt.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 847
Senast: Silje
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
435
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka