Bästa handla mat online tjänsten?

Såg ett svar i tråden men jag undrar hur man gör med alla kassar/förpackningar varorna kommer i? Finns det någon möjlighet att lämna in dem igen eller så?

Jag hann bli van att använda enbart egna kassar sedan långt innan plastpåsarna blev dyra/försvann (? Vet inte ens pga har inte ens tittat på otroligt många år 😅) och har alltid undrat sen dessa tjänsterna kom till 😁
 
Har provat Ica, Coop, City Gross och Willys. Bara Ica har utkörning till oss på vischan... Blir svinigt dyrt på allt utom Willys, så det brukar bli därifrån vi handlar. Funkar väldigt bra tycker jag, väljer tid så jag plockar upp på vägen hem från jobbet. Har tre olika butiker längst vägen, så någon av dem brukar ha tid för upphämtning i alla fall.
 
Såg ett svar i tråden men jag undrar hur man gör med alla kassar/förpackningar varorna kommer i? Finns det någon möjlighet att lämna in dem igen eller så?

Jag hann bli van att använda enbart egna kassar sedan långt innan plastpåsarna blev dyra/försvann (? Vet inte ens pga har inte ens tittat på otroligt många år 😅) och har alltid undrat sen dessa tjänsterna kom till 😁
Ja det är en stor nackdel att det blir fruktansvärt mycket pappkassar.
 
Såg ett svar i tråden men jag undrar hur man gör med alla kassar/förpackningar varorna kommer i? Finns det någon möjlighet att lämna in dem igen eller så?

Jag hann bli van att använda enbart egna kassar sedan långt innan plastpåsarna blev dyra/försvann (? Vet inte ens pga har inte ens tittat på otroligt många år 😅) och har alltid undrat sen dessa tjänsterna kom till 😁
Ja det är tyvärr ett jätteproblem med alla kassar man får. Jag är med i en medlemspanel och får regelbundet fylla i kundenkäter. Jag brukar skriva en kommentar att jag önskar någon form av system, typ pantsystem eller vad som helst egentligen, med kassarna.
 
Såg ett svar i tråden men jag undrar hur man gör med alla kassar/förpackningar varorna kommer i? Finns det någon möjlighet att lämna in dem igen eller så?

Jag hann bli van att använda enbart egna kassar sedan långt innan plastpåsarna blev dyra/försvann (? Vet inte ens pga har inte ens tittat på otroligt många år 😅) och har alltid undrat sen dessa tjänsterna kom till 😁
Vi använder de för att fylla med återvinning när vi går iväg för att slänga. Vill inte bära runt med en kasse eller påse på hundpromenaden så då funkar det bra att sen slänga kassen i återvinningen. Men visst blir det många kassar!
 
Vi använder de för att fylla med återvinning när vi går iväg för att slänga. Vill inte bära runt med en kasse eller påse på hundpromenaden så då funkar det bra att sen slänga kassen i återvinningen. Men visst blir det många kassar!
Så gör jag också. Fast jag använder pappkassarna när jag går och handlar i fysisk butik eller hämtar paket också. Det kändes lite krångligt att bära på de tomma kassarna i början men nu är jag van, viker ihop dem och har oftast bara med en när jag går och handlar.
Brukar även samla pantflaskor/burkar i dem och ofta finns det någon tiggare som vill ha panten så då blir jag av med kassen också.
Handlar inte så ofta online, kanske 3-5 ggr/år, så jag får inte jättemycket kassar. Använder dem tills de går sönder, då åker de i återvinningen.
 
Så gör jag också. Fast jag använder pappkassarna när jag går och handlar i fysisk butik eller hämtar paket också. Det kändes lite krångligt att bära på de tomma kassarna i början men nu är jag van, viker ihop dem och har oftast bara med en när jag går och handlar.
Brukar även samla pantflaskor/burkar i dem och ofta finns det någon tiggare som vill ha panten så då blir jag av med kassen också.
Handlar inte så ofta online, kanske 3-5 ggr/år, så jag får inte jättemycket kassar. Använder dem tills de går sönder, då åker de i återvinningen.
Ja pant samlar vi också i pappkassarna!
När vi handlar i fysisk butik har vi återanvändbara påsar och kassar. Har alltid ett gäng i bilen 😁
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 059
Senast: Enya
·
Samhälle Det verkar bara gå att köpa färdiga matkassar online? Försöker googla.men jag hittar ingen butik i aktuellt område (Hjo) som erbjuder...
Svar
10
· Visningar
1 224
Senast: alazzi
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
23 912
Senast: Otherside
·
Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 011
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp