Bästa glassen i Uppsala?

Mia_R

Trådstartare
Nog måste det väl finnas någon glasstillverkare i Uppsala värd en omväg? Var hittar jag godaste glassen där? :d

Nog måste det väl finnas någon glasstillverkare i Uppsala värd en omväg? Var hittar jag godaste glassen där? :d
Hur lång omväg vill du ta? 😇 En alldeles fantastisk gelato finns på Fiket i Färnebo, men det är drygt 1,5 h från Uppsala. 😁 Men de gör även goda sallader, mackor och soppor om man vill ha något mataktigt.

Landings glass är god, speciellt deras sorbet :)

Landings längs gågatan är den vi testat och återkommit till, inte den i gallerian. Dock har de säkert samma antar jag.

(men Gotlato på torget i Visby är godare, fast marginalen är inte jätte.)

Liknande trådar

Mat Jag är vansinnigt sugen på pizza och tänkte passa på när jag ändå måste äta ute på söndag kväll. Nu till frågan, vem gör den godaste...
Svar
2
· Visningar
173
Mat Som rubriken säger, vad har vi för glassiga smultronställen i Sverige? Stora som små, Skåne, Norrland och allt däremellan, vilka bara...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 654
Mat ..på bulgur och liknande. Provar just nu med parmesan, soltorkad tomat och citron. Men det stod inga mängder där jag hittade det. Det...
Svar
11
· Visningar
333
Senast: tanten
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 747
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023