Bästa glassen i Uppsala?

Mia_R

Trådstartare
Nog måste det väl finnas någon glasstillverkare i Uppsala värd en omväg? Var hittar jag godaste glassen där? :d
 
Nog måste det väl finnas någon glasstillverkare i Uppsala värd en omväg? Var hittar jag godaste glassen där? :d
Hur lång omväg vill du ta? 😇 En alldeles fantastisk gelato finns på Fiket i Färnebo, men det är drygt 1,5 h från Uppsala. 😁 Men de gör även goda sallader, mackor och soppor om man vill ha något mataktigt.
 
Nog måste det väl finnas någon glasstillverkare i Uppsala värd en omväg? Var hittar jag godaste glassen där? :d
Landings glass är god, speciellt deras sorbet :)

Landings längs gågatan är den vi testat och återkommit till, inte den i gallerian. Dock har de säkert samma antar jag.

(men Gotlato på torget i Visby är godare, fast marginalen är inte jätte.)
 

Liknande trådar

Mat Som rubriken säger, vad har vi för glassiga smultronställen i Sverige? Stora som små, Skåne, Norrland och allt däremellan, vilka bara...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 535
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Mat Som rubriken säger, var kan jag köpa godaste glassen i Göteborg? :d
Svar
16
· Visningar
974
Senast: nullo-modo
·
Mat Okej hörni, nu vill jag ha lite tips! :) Jag hade tänkt baka lite nu i sommar. Det kommer bli lite tillfällen för fika och jag har...
2
Svar
22
· Visningar
879
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp