Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får nog köpa en Rambo med båge till min ena verkar det som eftersom flera lovordar den Undrar om en sån sitter kvar på min andra som tar av sig ALLT....
Förlåt @Bison att jag lånar tråden, men har någon tips på bra flughuva till liten minishettis får ni gärna tipsa
Rambo med båge är det enda som fungerar på min, den är dyr men rejäl och hållbar så tycker att man får igen det i längden!
Med en häst med trånga tårkanaler och känsliga ögon funkar inte en huva som ligger mot ögonen. Det fastnar gegg och smuts som ligger mot ögat och så blir det svullet och gör ont Så jag är så glad att Horseware tagit fram denna!
Lägger till : INGA huvor ska ligga mot ögonen på någon häst, eller riskera att ens vara i närheten . Under några omständigheter. Det är därför det är så oerhört viktigt med rätt passform av huvor .
Det är ju, som nämnts tidigare, väldigt individuellt men det som funkar bäst på min (kallblodstravare, storlek mittemellan full-xfull) är Bucas! Dom där mjuka!
Min behöver främst ha huva för att täcka öronen, och han verkar tycka att det är extremt jobbigt när han inte ser ordentligt igenom huvan - vilket märks mest på kvällen. Men Bucas är den huvan som suttit bäst, sitter kvar (!) och den som han verkar se bäst i!
Gammelhästen vi hade förut (skimmel) var väldigt skavkänslig och känslig för alla sorters insekter och honom hade vi sån där mjuk, elastisk huva utan knäppning på. Han fick fortfarande lite päls bortskavet, men inga sår eller så och pälsen växer ju ut igen.
Lägger till : INGA huvor ska ligga mot ögonen på någon häst, eller riskera att ens vara i närheten . Under några omständigheter. Det är därför det är så oerhört viktigt med rätt passform av huvor .
Detta är intressant. Jag tycker inte att huvan får nudda ögat under några omständigheter. En i stallet som provade en lycrahuva svor över att hästen tog av den men det är väl klart när den ligger i ögat så fort det blåser.Nej jag håller med dig, de flesta mjuka huvor gör just det dock..
Detta är intressant. Jag tycker inte att huvan får nudda ögat under några omständigheter. En i stallet som provade en lycrahuva svor över att hästen tog av den men det är väl klart när den ligger i ögat så fort det blåser.
Och ändå är det så många som älskar bucas mjuka huva och lycrahuva. Jag förstår inte.
Hur är det om det blåser? Åker inte nätet mot ögat/ögonfransarna då? Min tar inte av huvorna men blir väldigt tårig och kliig så fort en ögonfrans så mycket som nuddar nätet. Därav är Rambo favoriten.Fast den ligger inte nått nämnvärt över ögonen på min, den är liksom puffig över så det funkar bra faktiskt! Trodde också att det skulle bli så och är ärligt talat väldigt överraskad att denna funkar! Känns som att den skulle vara så "tät" att han inte skulle se nånting igenom den - men uppenbarligen är det tvärtom.
Däremot har jag sett folk som har för små såna här huvor (både samma märke och andra märken) och då ligger dom mycket emot, ser inte speciellt bekvämt ut.
Sen beror det säkert på vad hästen tycker också! Vissa tar säkerligen av sig den på grund av det.
Hur är det om det blåser? Åker inte nätet mot ögat/ögonfransarna då? Min tar inte av huvorna men blir väldigt tårig och kliig så fort en ögonfrans så mycket som nuddar nätet. Därav är Rambo favoriten.
Jag är också sugen på shires nya "deluxe".
Och min har haft sin i 4 årRambo med båge strimlade min häst inte mindre än 3 förra sommaren
Jag köpte typ 5 luvor från Gekås i helgen.. första redan hål i. Bara örat dock så klippte bort öronen på luvan (han har ändå stora öron). I övrigt har den hållit en vecka so far och han kliar sig mot allt med den