BÄsta Banan I Sverige Vilken???????

Sv: BÄsta Banan I Sverige Vilken???????

Om nu allt är så dåligt med ekens fälttävlan, vf åker ni dit? :confused:

Och istället för att bara säga att det är dåligt, säg vad som ska förbättras!
Jag var inte delaktig i arrangemanget förra året, men om ni bara säger vad som behöver förbättras så kan jag lova att jag kommer framföra det till styrelsen och att de kommer ta åt sig och göra de förbättringar som ni tycker behövs :bow:

Det fanns en mycig bana vid snogeholm innan:D Men den försvann:'( Tycker att man kan göra ett projekt att starta den igen:D

Jag var inte delaktig i arrangemanget förra året, men om ni bara säger vad som behöver förbättras så kan jag lova att jag kommer framföra det till styrelsen och att de kommer ta åt sig och göra de förbättringar som ni tycker behövs :bow:

En dressyrframridning som är värd namnet :idea:

Hinder från åtminstone andra halvan av 90 talet ;)

Om nu allt är så dåligt med ekens fälttävlan, vf åker ni dit? :confused:

Nu var ju inte den här tråden till för att göra långa utläggningar om banor men....framridningen till dressyren var under all kritik, halt, lerigt och framförallt supertrångt. Hoppbanan helt ok. Sen terrängen....även där framridningen väldigt trång och farlig rent säkerhetsmässigt med nervösa hästar och ryttare. Banan i sig gick på enormt dåliga marker, trånga stigar som inte främjar framåtridning, hinder placerade i kurvor (t ex bordet) och som fio sa de flesta hinder från 80 kallt...ta den sista graven t ex....har inte sett ett sånt hinder sen Sunds -92! Visserligen hoppade de flesta hästar bra på den men för den skull var hindret inte bra utformat. Och att lägga sista 3-4 hindren runt ett gärde där hästarna dras FRÅN hindren MOT framhoppning är inte psykologiskt bra för någon.

Överhuvudtaget var banan dålig sträckning och äldre typ av hinder placerade så hästarna stod emot istället för att bjuda.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige slutar sexa i lagtävlingen i fälttävlan. Men det hade kunnat sluta med brons – om det inte varit för straffet i gårdagens...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ikväll invigs ponny-EM i fälttävlan i Tyskland. Lily Herrmann och Derryhill High Silver Tempo, som gör sitt andra EM ihop, representerar...
Svar
0
· Visningar
127
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är de svenska lagen till EM i fälttävlan för young rider, junior i fälttävlan klara, två starka lag där hälften mästerskapsdebuterar...
Svar
0
· Visningar
137
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går red Sofia Sjöborg terrängen felfritt – men fick 15 straffpoäng i efterhand. För något som ingen har sett. Utan straffet hade...
Svar
0
· Visningar
118
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka