Basgarderob, gärna billig

+ @Monifa

Menar ni typ den här modellen?

Får allergi av asymmetrisk längd på kjolen :D
Om du kollar på klänningar som kategoriseras som "skater" får du fram en hel del alternativ som är tajta i överlivet, markerar midjan och visa i kjolen.

133279-0014_3

043325-0245_3

038504-0074_1

604821-0437_1

321759-0014_3

Olika förslag på skater dress.
Annars är detta mer rent 50tal men då måste du nog leta begagnat för priset skull.
50talprick.jpg

lw8885dw_01.jpg

2648-40-audrey_red_white_polka_fr.jpg

Har inte heller någon riktig feeling för vad som passar ihop med vad så skulle behöva tips på plagg som alla passar ihop med varandra så jag kan variera en stil på få inköp.
Det fina med många sidor är ju att de har hela outfits som de rekommenderar att matcha ihop. Det blir ju väldigt enkelt då.

Jag tycker att det är svårt att råda andra människor för man vet inte vad de har för behov och vad de gör för aktiviteter. Är man mycket ute och festar behöver man helt andra kläder än om man bara är ute i skog och mark på fritiden. Jag vet inte riktigt vad baskläder innebär för jag gillar kläder jag kan ha till flera olika tillfällen.

201704200713448622_sbig.jpg

Typ såhär ser min basgarderob ut. Den kan kombineras på massor av sätt för olika tillfällen. Sen har jag en del fina 50-talsklänningar och friluftskläder, samt en och annan för stor skjorta med tillhörande leggings (som jag skrotar runt i här hemma). Men basen är som på bilden. Tänk på att vilka skor och accesoarer du tar påverkar helhetsintrycket. Samma outfit ser väldigt annorlunda ut beroende på om du har sneakers och en bun på huvudet jämfört med om du har schyssta pumps, utsläppt hår och ett maffigt halsband. Tex. Det är det jag tycker är viktigast med just basgarderoben, att den ska kunna förvandlas till det man önskar beroende på vad man tillför :)

Vad är era bästa tips på en bra (och gärna billig) basgarderob? Har insett att jag inte har några kläder alls jag trivs i och att jag måste göra något åt det här. Gillar att känna mig fin men har noll shoppingintresse eller klädintresse utöver det. Skulle helst bara hoppa över samtliga steg som leder fram till att jag är påklädd men har insett att det inte riktigt fungerar i ett vuxenliv. :D

Har ingen egentlig stil alls just nu men uppskattar lite mer klassisk stil, men inte preppy, blandat med lite rock-känsla (flummigt, jag vet)? Har inte heller någon riktig feeling för vad som passar ihop med vad så skulle behöva tips på plagg som alla passar ihop med varandra så jag kan variera en stil på få inköp. Har timglasform med breda höfter och axlar, smal midja och större byst.

Hit me tack!

Vad är billigt för dig? Jag köpte en Filippa K-klänning för några dagar sedan för långt under halva priset..
https://www.mq.se/article/jersey_split_dress?attr1_id=1850
Den fanns en I butik nära mig, så det var bara att åka och hämta.
Leta upp ett eller ett par märken som är true to size, dvs du vet vilken storlek du har. Då kan du enkelt och rätt så riskfritt handla på nätet! Just Filippa K är ett sådant! Kolla på Booztlet, där hittar man ofta dyra saker billigt. Strunta I blommigt, prickigt, randigt rutigt! Enfärgat med accessoarer är enklast. Kul skor! Dr Martens kängor I en något utstickande färg är perfekt för att pigga upp tillvaron!
Gå in I en affär och känn efter vad du gillar! kolla sedan på nätet. Nelly har ofta 20% på rean, boozt likaså.

Hoppa över svart om du kan, marin, beige eller grått är lika klassiskt, men lite roligare. Väldigt få människor blir snyggare I svart.
Bestäm dig för en jeansmodell du gillar, dr denim är billiga, har massor, ofta på rea, de är true to size. Titta dig I spegel, på lite avstånd, kritiskt. Vad vill du framhäva? Vad vill du trolla bort? Det avgör hur långa toppar du ska ha, om du ska ha jeanstights eller andra modeller, om du ska välja hög midja eller sådant som är lägre skuret, om du ska ha klänningar som är avskurna I midjan.

Tänk passform! Bra underkläder! Ingen sportbehå (ingen blir snyggare I sportbehå..), ta nåt som gör nåt för din figur. Sköna trosor som inte syns.

Satsa på kläder du kan gå till jobbet/skolan I, sedan gå på party om du fixar håret, tar på ett par smycken och byter skor. Det är en basgarderob på riktigt. Att en sak är snygg på nån annan är jättekul, men det innebär inte att den passar dig.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711
Kropp & Själ Med 3kg kvar av graviditetskilona från denna graviditeten börjar jag fundera på min garderob som är under all kritik. Jag har kläder...
2
Svar
20
· Visningar
1 789
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 742
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Negativa kommentarer om vårt hundval undanbedes vänligt men bestämt. Jag är ute efter generella råd utifrån rådande omständigheter och...
Svar
16
· Visningar
2 434
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama