Barrering ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barrering ?

Det vanligaste av barrering är okunskap. Tex hoppa en sax (kryss) som är fellagd hur ofta ser man inte det!, träffar på det ofta när jag ska åka o ha träningar, upptäcker sånt när man bygger om. oftast händer inte så mycket när hindrena är så låga men det kan hända, och dessa hinder går inte att riva.
Barrering är förbjuden i Sverige (men inte utomlands, där är det nog bara en restriktion om att man inte bör göra det) Men jag tycker att alla ska veta om att det försigår inte bara hos de "stora ryttarna" utan även i lägre klasser.
Om det är bra eller dåligt tycker jag att man kan få bestämma själv, det finns så olika grader på dålig och bra barrering, en häst med dåliga framben kan behöva sig en liten tuch, och då kan man lägga den något fel, därimot att använda nubb, blister/bensin o.s.v som regelrätt skadar hästen är helt fel i mina ögon!

Sv: Barrering ?

*kl*

Nu börjar denna tråd mest utmynna i ren spekulation och trådskaparen bör anses ha blivit upplyst så snipp snapp snut så var den tråden låst!

LenaH, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Oknytt
·
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 676
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 170
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar