Barrel race/polebending clinic

Q

Quinie

Nu finns chansen att åka på barrel race/polebending clinic med ett proffs från Kanada! RHA ordnar men inget är bestämt ännu eftersom grenen är så liten underlag till kursdeltagande så få, var finns du som är intresserad? Och hur långt är man beredd att åka för en clinic?

Sv: Barrel race/polebending clinic

Assome!

Måste ju få komma med lite kuriosa nu då! Leslie Schlosser som är villig att komma hit och ha clinic bor faktiskt väldigt nära Lindsay Sears (som rider i videon) Och Leslie har även hon tävlat i NFR i Las Vegas!:laugh:

Gillar ni inte timed events här på buke?

Trevligt, berätta mera!
Var, hur, för vilka, kostnad, mm???
Har jag möjlighet kommer jag definitivt att beskåda det eventuella evenemanget till fots. Förstår att det inte var sådana deltagare ni främst hade i åtanke. Deltar nog gärna med häst om det skulle finnas nybörjarplatser!
:bow:

Kika in på RHA:s hemsida under Barrel/Polebending sektionen! ALLA är välkomna även nybörjare!:banana:

*kl*

Jag hade velat vara med... :D men jag har aldrig tränat/tävlat i det, så jag hade nöjt mig med clinics för svenska tränare till en början, jag tycker ändå att man måste vara lite mer insatt i det om man tränar för utländstränare ;)

Kram Malin

Ja men va med då:laugh:! Det är för ALLA! Även om man inte tränat och tävlat! Och utlandstränare eller inte, vill man inte lära sej av någon som är duktig från början;)? Häng på vet ja!

Hihhi :D
Jag skall tänka på det och kolla upp det :d

Det hade varit as kul :bump:

Mvh Malin

Jag tycker att det låter väldigt intressant :laugh:

Jag vill jätte gärna vara med men jag har ingen häst att rida:cry:
Har ett sto som är perfekt för detta men hon fölar i maj:grin:
Kanske om jag kan få låna ett quartersto som jag sålde förra året. Jag tror det hade passat henne jätte bra. Liten, lätt, snabb och vändbar.

Ja, ja.. Vad är väl en bal på slottet ;)

:o Men det är klart jag kanske kan väga mig på att fråga...

Kan åka 15 mils radie från Ulricehamn.

SKOJ!!!!;)

Lova att rapportera!!!

Har nu kommit hem från clinicen med Leslie, och hon var jätte bra. Vi gick igenom varför alla hade de och de bettet osv.. Vi fick rida hästarna i grimma och grimskaft till att börja med, inte runt tunnerna utan som träning och en övning.
Dom som missade denna clinic borde verkligen försöka komma nästa gång. Ska försöka att ordna en i höst igen.
Men folk får tro vad dom vill om Barrelrace men de är ingen barnlek som man bara flänger runt. De är timing headset ,shoulders,ribbs and so on. Svårt att förklara med rätt ord på svenska. Hittar liksom inte rätt ord just nu.
Tjejen som höll i allt och ordnat allt ska ha en STOR eloge för allt hon gjort!:bow::bow:

Jag var också med på clinicen fast bara på söndagen då jag var på bröllop hela lördagen. Leslie var väldigt pedagogisk och lugn som person, känner att jag har lärt mig så mycket:). Hon tog sig verkligen tid att hjälpa alla och rida deras hästar! Vi var ett härligt gäng som var där också, jätte kul! :bump:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 810
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 578
Senast: LovingLife
·
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 501
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar