Läs vad psychogirl skrev. Det var det jag tänkte på.
Om jag ger intryck av att vara besserwisser så är det ju pinsamt, men får gå. Det ger en hel del att läsa svaren.
Fram för diskuterande!
KL
Och de är inte trista! Ridhästarna alltså.
Vet att argumenten blir en aning störiga då man (jag..) generaliserar och inte skriver ut en massa extra förklaringar. Sorry
Dressyrpolaren rider på typisk ridhäst modell trevlig. och har ridits enl. någon slags generaliserad ok-mall för hur det ska se ut. enligt en stor grupp. Allmänt godkänd alltså. och så kommer en tränare som inplanterar lite intresse för att komma lite längre. -Dit ni andra flesta här oxå vill komma gissar jag! (massan brukar ju inte tillsammans ha lika snabb strävan framåt..)
Och då faller allt. det var det jag menade, då man skalar av ridningen. Och samma känsla kan det vara på en balanskänslig kuse som man inte kan rida enligt "stora massans" mall.
Ni som blir jätteretade har kommit en bit på väg gissar jag. Men faktiskt så tror jag inte att det är en sån stor procent som har så snabb strävan dit. Och de kan nog lira fram bättre på en riktig ridhäst med stabilitet, än en vingelhäst med potential.
Hm..kanske ska hålla igen en smula på åsikterna nu!