Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade 100 kr i timmen, för två stycken, eftermiddag till midnatt i de flesta fall.
Jag tycker att man bör dela upp det i vaken och jourtid på något sätt.
3 st..kanske 75 för vaken tid och 20 för sovtiden?
Jag hade 100 kr i timmen, för två stycken, eftermiddag till midnatt i de flesta fall.
Under 80 skulle jag hellre vara ledig, faktiskt. Du kan ju kolla vad er kommun ger på de kommunala sommarjobben, och lägga dig i linje med det om du vill.
Sen är ju frågan om det är svart eller inte, och hur ofta kan jag tycka.
Feriearbete är en kommunal anställning som pågår i två till tre veckor och förläggs i perioder över sommaren. Ungdomarna ska arbeta högst sex timmar per dag (exklusive lunch) eller högst 90 timmar per period. Efter utfört arbete åtar sig kommunen att betala ut lön. Lönen kommer sommaren 2009 att vara 50 kr/timme inklusive semesterersättning. Ferierabetare skall inte arbeta på obekväm arbetstid och kan inte få någon extra ersättning utöver de femtio kronorna i timmen.
100kr/timme!!! Herregud, då är det inte mycket lönt för mamman att köra till jobb! Det hade jag aldrig haft råd att betala då Mini var liten.
100:- är vad barnvakterna begär häromkring. Klart att det blir knivigt. Jag har dock den stora turen att ha hjälp från Mor och Moster, men vid några tillfällen har de inte kunnat - och här vågar man inte tacka nej till jobb, då blir man bortvald nästa gång. Då får man allt betala och se glad ut.![]()