Barnrum!!!=)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnrum!!!=)

Mitt bästa tips för blöjor är att aldrig lägga en massa bajsblöjor ihop. Det börjar lukta oavsett om man använder (miljövidriga) parfymerade påsar av typen som finns i en Sangenic blöjhink. Ta istället varje blöja till avfallshinken (se till att den har tättslutande lock) med brännbart i köket och töm varje dag. Luktar garanterat inget, inte ens fast ni inte slår in plastblöjorna i mer plast.
 
Sv: Barnrum!!!=)

hmm.. det kanske skulle kunna vara en lösning då.. just nu är det faktiskt i stort sett det enda problemet jag inte lyckats lösa på nått smidigt sätt..
 
Sv: Barnrum!!!=)

Är det IKEA? Hur lång är hela den konstalationen du har på bilden? Har ett ställe i rummet som är något öven 170cm, där har jag tåänkt att ställa leksaksförvaring. Finns det färgade transparenta backar att ha i?

Det är två delar och varje del är 94 cm lång, så det kanske blir lite trångt, men det finns andra delar i samma serie i olika längder och bredder och höjder... ;) Titta in på Ikea och på Trofast så finns det en massa varianter!
Färgerna på backarna varierar en hel del, så det måste man nästan titta på ikea...
 
Sv: Barnrum!!!=)

Det är två delar och varje del är 94 cm lång, så det kanske blir lite trångt, men det finns andra delar i samma serie i olika längder och bredder och höjder... ;) Titta in på Ikea och på Trofast så finns det en massa varianter!
Färgerna på backarna varierar en hel del, så det måste man nästan titta på ikea...

Tack för svaret :bow: !!
 
Sv: Barnrum!!!=)

Eller så har man bara en lite sophink så man måste byta påse varje dag. va så jag hade tänkt=)
 
Sv: Barnrum!!!=)

Äh, de torkar ju in på en timma och de luktar ju inte ens. Jag flyttade höggravid in i vårt hus medan målaren målade. No problems.
 
Sv: Barnrum!!!=)

Vi börjar snart med barnens tänkta sovrum. En liten alkov med snedtak, inbyggda garderober i bortre kortsidan och två små fönster (väl barnsäkrade och reglade) i barnhöjd. Vi tar upp gamla golvet och lägger in vattenburen golvvärme. Jag tror att vi såpskurar golvet men vi lär ha någon matta modell större sålänge de är i "kladda-åldern". Vi har nog bestämt oss för Laura Ashleytapeter
(http://www.lauraashley.com/content/ebiz/lauraashley/invt/3162266/3162266_main_s.jpg) men är tveksamma till gardiner (fönstren är så vackra i sig).
Vi har fått tag på gamla 20-tals växasängar vi ska fixa till, jag tror att de blir vita. Ett helt gäng med mina gamla trolltavlor ska också upp och kanske ett gammalt dockskåp mellan fönstren. De ska dock ha själva lekrummet i ett annat rum så där blir de flesta leksakerna.

Fast just nu är jag tveksam till att släppa iväg dem från vårt sovrum, det är så härligt att ha dem nära så vi har ingen jättebrådska att få rummen färdiga.
 
Sv: Barnrum!!!=)

Kan förresten tipsa om att ha skötbordet inne på toaletten. Lätt och bekvämt även när de börjar med potta (våra började tidigt). Skulle det någon gång råka börja lukta så är toaletten det rum där det stör minst....
 
Sv: Barnrum!!!=)

Luktar nej jag vet att det inte luktar, men eftersom att jag jobbar på en industrilackering så får jag målarnas facktidning och är läskunnig... Dörför vet jag att vattenburna färger faktist inehåller både det ena och andra... Men eftersom att det inte luktar så märks det inte...
 
Sv: Barnrum!!!=)

*knappstöld*

Blåser liv i en gammal tråd :D

Iduns Rum som hon inte använder mer än när hon ska byta blöja för när jag väl träffade henne för fösta gången insåg jag att jag aldrig skulle få ro i kroppen om hon inte sov i mitt sovrum :D

100_0936.jpg


100_0934.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 509
Senast: Tjôta
·
Hemmet Den 14e januari får jag nycklarna till min alldeles egna lilla etta på 40m2. Jag flyttar hemifrån och behöver möbler och verktyg och...
Svar
10
· Visningar
1 844
Senast: vego96
·
Gravid - 1år Det kliar ordentligt i fingrarna efter att få börja inreda ett barnrum! Rum har vi så det räcker och blir över, så där är det inga...
2
Svar
36
· Visningar
13 083
Senast: voltis
·
Gravid - 1år Satt igår och kollade runt på nätet för att få lite koll på vad som behöver inhandlas till bebis. Herre gud vad mycket prylar det kommer...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 793
Senast: sushi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp