Barnrum tips och inspirationstråd

Mirre

Trådstartare
Sitter och tittar på tyger och inredning till barnrummen här hemma.
Blev lite nyfiken på hur ni har det?
Hur har ni tänkt när ni inrett? Har ni följt något speciellt tema?

Tipsa om fina tyger, lampor, vad som helst som ni inrett med.
Kan börja med att visa det här underbara tyget.
94_DINOFAM_13.jpg

Tyckte det var jättefint!

Sv: Barnrum tips och inspirationstråd

Vi haller pa att planera barnens rum, det ska förhoppningsvis vara klart i slutet av november (da kan jag visa bilder).

Dom kommer ha tva rum, ett sovrum pa övreplan och ett lekrum nere.

Sovrummet kommer vara mest rosa och lila i olika nyanser, exakt vad som blir vad far vi se. Emilia vill ha ett riktigt prinssessrum.
I lekrummet tänkte vi först ha skogstema men har ändrat oss, det känns lite för begränsande att ha ett tema pa det sättet. Istället kommer basfärgerna vara röd och grön. Vi vill ha ett helt könsneutralt lekrum som kan väga upp allt prinssesigt i sovrummet sa att alla barn, bade pojkar och flickor ska känna att dom vill leka i rummet.

Sv: Barnrum tips och inspirationstråd

Barnen fick bestämma själva hur de ville ha det i sina rum.
11-åringens rum går i grått, svart och rött. Grå/svarta tapeter, röda gardiner och röd matta. Vitt skrivbord med röda ben, och röd stol.
6-åringens rum är numera rätt färglatt. Från början var det rosa tapeter, rosa/orange/gul-randiga gardiner, rosa dödskallematta.
Nu har han fått två små turkosa mattor, den rosa finns kvar, fast under sängen(loftsäng).
I taket har han en fin solplafond.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 022
Senast: Pilot
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka