Enya
Trådstartare
Nu står mina barn på kö för en dagisplats i kommunen. Men så fick jag veta att i Höörs kommun finns inte maxtaxan kvar mer, den slopades för att kommunen behövde mer pengar. Hur påverkar det mig som är utan inkomst? Och om jag har förstått saken rätt så har de kristna icke komunala dagisarna maxtaxan kvar. Det är ganska lång kö till de kommunala dagisarna här, men kön till det kristna är kortare, dessutom upplevs de kristna dagisarna bättre än de kommunala. De kommunala dagisarna i Höör är överbefolkade, många barn per vuxen. Mina barns lilla kusin är inskriven på ett kristet dagis eftersom hennes mamma jobbar på ett kommunalt och säger att hon aldrig hade satt sitt barn på ett sådant dagis ( kommunalt) eftersom de är så dåliga. Det är lite svårt att veta dels vilket kommunalt dagis som är bäst, men också om jag trots allt ska välja det kristna.
till saken hör att de har gått på ett kristet dagis tidigare, där var det tre vuxna på 15 barn och de gjorde många saker och var ofta ute, barnen trivdes verkligen där. Det jag inte gillade var att man måste var med i så mycket, tex i kyrkan, det skulle lagas middag osv. Dessutom gjorde personalen skillnad på mina barn. Den äldsta var väldigt tuff mot de andra barnen precis i början och det intrycket behöll personalen även när han var lugn och snäll och hade anpassat sig. Den yngsta behandlades som en liten bebis, var ju bara 1 när han började där, men bars runt mycket och fick nog mest gos och kramar av alla barnen där.
Men.. jag är kristen, men inte fullt troende, det känns både som jag vill att barnen lär sig mer om Gud och Jesus och allt det där, för att själv sedan väljer vad de vill tro, och så känns det som om det är fel att välja ett kristet dagis om man inte är mer troende än vad jag är. Och så vill jag inte vara så delaktig i det kyrkliga
Svårt? JA, jag hatar att få valmöjligheter, det är så svårt att välja rätt!
till saken hör att de har gått på ett kristet dagis tidigare, där var det tre vuxna på 15 barn och de gjorde många saker och var ofta ute, barnen trivdes verkligen där. Det jag inte gillade var att man måste var med i så mycket, tex i kyrkan, det skulle lagas middag osv. Dessutom gjorde personalen skillnad på mina barn. Den äldsta var väldigt tuff mot de andra barnen precis i början och det intrycket behöll personalen även när han var lugn och snäll och hade anpassat sig. Den yngsta behandlades som en liten bebis, var ju bara 1 när han började där, men bars runt mycket och fick nog mest gos och kramar av alla barnen där.
Men.. jag är kristen, men inte fullt troende, det känns både som jag vill att barnen lär sig mer om Gud och Jesus och allt det där, för att själv sedan väljer vad de vill tro, och så känns det som om det är fel att välja ett kristet dagis om man inte är mer troende än vad jag är. Och så vill jag inte vara så delaktig i det kyrkliga
Svårt? JA, jag hatar att få valmöjligheter, det är så svårt att välja rätt!