Barnlös... provrörsbefruktning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Inte hittat tråden förrän nu, antagligen vet du ju redan resultatet av sista försöket nu. Hoppas det gått bra! Har också gjort en massa försök, inte mindre än 5 icsi och 4 FET, haft ohss 2 ggr och ett ma, men är nu äntligen gravid efter vår 7:e "ruvning". Är i v 13 nu.

Klistrar in hela vår ivf-historia från en annan websida om någon är intresserad.

OM någon genom denna historia vet vem jag är så hoppas jag det stannar på detta forum. Vi är öppna om våra ivf:er men med de vi väljer...

Vår IVF-historia:

* Vårt första försök som gjordes i januari 2003 slutade redan efter äggplocket då det inte fanns några ägg i blåsorna. Något måste blivit fel med dosen i Äggmognadssprutan, som tur är räknas inte detta försök då vi inte fick tillbaka ägg.

* Vårt andra försök (Maj 2003) ledde till graviditet (och tre ägg i frysen), såg tom fostret med hjärtat på VUL i v 6 och lyckan var fullständig! MEN vid nästa VUL i v 11 var fostret dött. Det hade skett en sk missed abortion. Var fruktansvärt jobbigt! Krävde att få genomgå en skrapning då jag inte orkade vänta på att det skulle komma ut självmant. Speciellt inte som detta inträffade knappt en månad före vårt bröllop...

*I november 2003 gjordes vårt första frysförsök, de fick tina två av våra tre ägg, men det blev inget graviditet av dessa. Efter detta tog vi en 10 månaders paus från ivf, kände att vi behövde det...

* I sept-04 gjorde vi vårt andra FET med vårt sista ägg som heller inte tog sig. Trots att jag hade alla tänkbara symtom...

*Fick köra igång direkt med försök nr tre. Gjorde ÄP 3/12 som gav 12 ägg, ET blev 5/12 och vi fick även två ägg till frysen. Tyvärr gick det snett även denna gång , fick mens dag 13 och testade negativt dag 14.

* Den 18/1-05 var vi på läkarsamtal.

*FET nr tre den 22/3-05. Blev bara en "eskimå" som klarade upptiningen men den var av toppkvalitet. Fick även ta progesteron vid detta försök. Hade testdag 9/4, men efter negativt test dag 15 och mens dag 16 var "kört" även denna gången. Snopen då mensen uteblivit längre denna gång och att jag haft en del symtom (igen) men det var nog progesteronet som spökade.

* Spraystart 28/4-05 inför icsi nr 4. Denna gång började jag även med akupunktur och tog både Gonal F och Menopursprutor. Tyvärr visade det sig att jag blivit överstimulerad. Fick därför ha en dag "coasting" (dvs uppehåll med sprutor) och fick bara halv dos Pregnyl. ÄP 2/6 gav 23(!) ägg. ET blev den 5/6 och jag fick tillbaka två små pyren. Fick även två till frysen. Testdag var 23/6 men tyvärr fick jag blödningar redan dag 10, och med negativt test och ordentlig mens därefter så blev även detta försök ett misslyckande.
Den enda ljusningen var att övertimuleringen gick tillbaka ganska snabbt

* Skulle gjort FET 23/9-05, men inget av våra ägg klarade upptiningen.

* Vi var på läkarsamtal den 26/9 fick lov att starta vårt sista försök direkt. Dvs nästa mens.

* Vårt 5:e och sista landstingsförsök startade vi i början av oktober -05. Har denna gång använt Puregon istället för Gonal F och kompleterat med Luveris de sista tre dagarna. Har gått på akupunktur även denna gång då jag märker att det ökar mitt välbefinnande. Äggplock blev onsdag den 9/11 och gav 26 (!) ägg!!!

*Blev tyvärr inget ET då vul 11/11 visade på OHSS (igen)... Mådde illa, var öm, svullen och hade vätska i buken (mer info om min ohss finns i min dagbok). Blev totalfrys och vi fick 9 st godingar till frysen!

* Nästa steg blev FET 1/2-2006. Fick 2 st fina ägg. Testade positivt 18/2.

*Måste tydligen vara lite "spänning" i tillvaron. I v 6+3 fick jag en liten blödning. Vul v 6+4 visade trots det ett ca 4 mm pyre med pickande hjärta. Nytt vul i vecka 7+3 visde ett pyre med ett hjärta som slog för fullt!

*Inskrivning på mvc 3/4. Fick tid för ytterligare ett vul 12/4 (v 12+3) och vi fick då se den lill* sprattla för fullt i magen.

* Då det fick tina ganska många ägg innan de fick två toppägg så har vi nu bara 3 st kvar i frysen...
 
Senast ändrad:
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Tack!:bow:
Alltid skönt att höra om andra som genomgår samma sak. Kul att det tog sig till slut. Lycka till och hoppas det håller hela vägen. :banana:
Har ni 5 gratis försök där du bor? Vi har bara två...

Näe, "ta i trä". Än så länge vet jag ej. På måndag är det 14 dagar sedan ägginsättning och ska ta test på tisdag. Det ser lovande ut :D , *håller tummarna jättehårt*, ingen blödning, svullen lite hård buk och ömma bröst. (ok man får grav tecken av progesteronet, men det känns mycket bättre än förra gången).

Jag meddelar svaret här så fort jag vet.
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Ge inte upp!

En familj som jag kænner gjorde 2 misslyckade provrørsførsøk, sedan
adopterade dom en pojke från Rumænien. Då han var fem så tænkte
dom att han borde ha ett syskon och vi har inte råd med en adoption
till så då tog dom det sista gratis provrørsførsøket och då lyckades det! Och några år senare blev det tvillingar -också med provrørshjælp. Och en annan familj jag kænner har också både adoptiv och provrørsbarn.
Biologiska barn ær kanske lite bættre, chansen att dom ska likna sina
førældrar ær ju større. Den lille pigga, intensiva Fillipinen vill till ex
hemskt gærna hjælpa till men hans mamma orkar inte før han ær så
extremt snabb att støka till... Det ær som om en trygg, långsam
men klok Ardenner skulle fått ett Arabføl.
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Kul liknelse... (Ardenner - Arab)

Roligt att läsa om andra som det gått bra för.
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Nej vi har tre landstingsförsök där jag bor. Men vi fick ett extra gratisförsök då vi var med i en studie (SET) ang ett eller två ägg, hamnade man i "ett-äggsgruppen" och inte fick barn så fick man ett extra gratis.

Sen gav inte vårt allra första försök några ägg, och blir det inget ET så räknas inte försöket, där av 5 försök.
Håller tummarna stenhårt för dej, men håller med om att det låter lovande!!!

Jo vi hoppas verkligen att allt går bra här nu, men chansen är ju stor då man sett en frisk "bebis" på vul så pass "sent" som i v 12. Har ju passerat de mest kritiska veckorna iaf.


pemi
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Okej, då förstår jag varför ni hade så många försök.

Jag hör av mig och lycka till!
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Håller tummar för er... livet är bra orättvist.

Cilla
som haft väldigt lätt att bli gravid
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

*ta i trä*

Positivt...:banana:

Nu väntar jag bara på första ul för att se att allt är OK, sedan kan jag slappna av.

Tack alla för ert stöd.:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Underbart!! Jättegrattis!! :bow:
Njut nu och lycka till!
Många kramar...
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Grattis Saga :)

Visst kan det fortfarande gå galet men så är det ju i ALLA graviditeter - nu vet ni ju att ni kan bli gravida iaf, gläd er åt det så länge :idea: :love:
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Grattis tjejjen!!! Så härligt!!! Men visst blir man lite orolig i början. Har du fått tid för vul än?
Men njut så mycket du kan! Det är ändå ingen idé att oroa sig för det man inte kan påverka. :)

Åh så glad jag blev för din skull!!!

pemi
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Tack alla för ert stöd.

Pemi
Jag ringer mig blå till RMC, men de har gjort om så man måste ställa sig i telefonkö istället för att prata in ett meddelande. Varje dag (tis och ons) jag ringt så säger de att telefonkön är full. Så imorgon ska jag sätta klockan på ringning och hänga på låset till deras telefonkö. Får reda på tid till ul imorgon, förhoppningsvis.
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Ska på ul 17/5.
Om jag räknat rätt blir det 8v + 5dgr. Är inte det sent?
Har läst om andra som genomgått provrör och då har de tagit första ul i vecka 6.
Är så nervös, "vågar" inte tala om det för någon förrens ul är klart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Modest
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 383
Senast: Tuggben
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 553
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp