Barnlös... provrörsbefruktning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Det varierar nog mellan kliniker. Ibland när man går redan i vecka 6 så går det inte att se någonting och så blir man stressad i onödan. Bättre att gå i vecka 8 tycker jag, då lär du ju få se hjärtat picka starkt och fint!!
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Jag fick göra mitt första i v.6+3, då kunde man inte med säkerhet se mer än en hinnsäck, läkaren var 99,9% säker på att han såg ett pickande hjärta men ville inte släpp oss förrän vi fått sett det klart och tydligt.
Nästa vul var i v.8+0 och då var det ingen tvekan. :love:

Här där jag bor gör man första vulet runt v.8. Anledningen att vi fick göra tidigare var att de skulle stänga för semestern samma dag vi var dit. Vår läkare gjorde vul nr2 på sin fritid efter ett avslutat pass på förslossningen.
Så jag tror inte det är sent, större chans att med säkerhet få se något!
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Okej, va bra. Då kan jag vara lugn, tack.
Det är bara så jobbigt att vänta i fyra veckor.
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Yahoo skrev:
Jag fick göra mitt första i v.6+3, då kunde man inte med säkerhet se mer än en hinnsäck, läkaren var 99,9% säker på att han såg ett pickande hjärta men ville inte släpp oss förrän vi fått sett det klart och tydligt.
Nästa vul var i v.8+0 och då var det ingen tvekan. :love:

Låter tufft. Först inte veta med 100% och behöva återkomma. Kul att det var OK i v 8.
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Hellre lite senare vul än för tidigt. jag gjorde första i v 6+3, var jättesvårt att se då, efter mycket letande hittade de den lill* med ett pickande hjärta, men det var välidt svårt att se, fick tom komme tillbaka en vecka senare för att vara på den säkra sidan. Fördelen med att vänta till v 9 som i ditt fall är att är det bra då så är chansen STOR att allt går bra även senare. Risken för mf minskar mycket om man sett levande foster i v 9.

Grattis än en gång!!!!

pemi
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Saga skrev:
Ska på ul 17/5.
Om jag räknat rätt blir det 8v + 5dgr. Är inte det sent?
Har läst om andra som genomgått provrör och då har de tagit första ul i vecka 6.
Är så nervös, "vågar" inte tala om det för någon förrens ul är klart.

jag tror vi gjorde vårt VUL efter IVFen ungefär i V. 8-9 någonting... är väl svårt att se något om det är för tidigt...

grattis förresten!!!
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Saga skrev:
Låter tufft. Först inte veta med 100% och behöva återkomma. Kul att det var OK i v 8.

Ja och for mig var det ju sa att de bara sag en hinnsack och inget annat alls i v.6 och sen blev det ju missfall som vantat. Hade foredragit att INTE fa veta det innan det skedde! Det var valdigt traumatiskt - nasta gang tanker jag begara att fa forsta ultraljudet i vecka 8 eller t.o.m. 10.
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

ihh grattis grattis hoppas nu det går bra det tror jag oroa dej inte för mkt bara lycka till.
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Åh, stackars er :(

*kraaaam*

Även om det är jättejobbigt nu så är det ändå positivt för framtiden att VETA att ni kan bli gravida.
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

NEJ, vad tråkigt. :cry:
Skickar massa styrke och tröstkramar!
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Tack för ert stöd.:bow:
Vi får se hur vi fortsätter. Just nu ska vi vila upp oss och ha en lång och skön sommar. I höst ska vi börja fundera på om vi ska fortsätta med provrör, påbörja adoption eller hjälpa ett fosterbarn.
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Yahoo skrev:
NEJ, vad tråkigt. :cry:
Skickar massa styrke och tröstkramar!

Tack, det behövs verkligen. Värst är det på kvällarna när vi ska sova. Varför drabbar all otur oss?:confused:
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Tack. Jag pm:ar dig om det är OK när jag är redo att "gå vidare".
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Fråga till alla er som varit med om tidigt missfall.

När går svullnaden ner på magen? Min mage är fortfarande spänd och "bukig".
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Nej så tungt, detta hade jag missat! :(

Usch, vet hur det känns, hade ett ma i v 11 för några år sen.

*kram*
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Tack!
Det känns skönt att veta att det finns stöd...
 
Sv: Barnlös... provrörsbefruktning

Är du säker på att du inte är överstimulerad då? Det kan smyga på även efter ganska lång tid, jag hade vätska i buken fram till vecka 22.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Modest
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 383
Senast: Tuggben
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 553
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp