Sv: barn tid och pengar
Gullunge skrev:
Ni som har barn, hur mycket tid tar de egentligen per dag?
Precis all tid de kan få, eller rättare sagt: har rätt att få...
exempel: upp: 07.00 lämna på dagis:08.00 (= lätta barn)
Jobba hela dagen, hämta ca: 16.00,
laga mat och äta 16.30-17.30,
scouter med den ena grabben kl 18.00-19.45 = hinna med hästen under den tiden den dagen= ingen ridning, och maken är hemma med andra grabben
Andra dagar är det bättre andra dagar ännu värre
Nu pluggar ju jag på gamla dar så jag kan fuska och rida på dagtid ibland men det håller ju inte i sig för alltid...
Maken fixar sin hobby på onsdagar och på helger både med och utan barn ibland (vi varvar)
Gullunge skrev:
hur mycket av era intressen/egentid har ni fått försaka pga barn? jobbar ni/er fru heltid? Hur mycket kostar ett barn per månad ungefär?
Man får dra ner på intressetiden men behöver inte försaka helt, en del grejer kan faktiskt barn hänga med på...
Priset på barn är helt omöjligt att fastställa! Allt från alla pengar som finns över till ... ja jag vet inte.... minst lika mkt som du själv...
Gullunge skrev:
hur lång tid på dagen kan man ha ett barn på dagis?
I min kommun får man absolut inte ha sitt barn på dagis mer än i anslutning till sin studie eller arbetstid = restid till och från jobb+själva arbetstiden. Normalt sett alltså 9-10 timmar per arbets/studiedag...
Vet inte varför du frågar men det låter inte som om du skulle skaffa barn än på ett tag i alla fall
Det är ju liksom inte som att skaffa hund, det är en individ som kommer till världen och den skall man på bästa möjliga sätt försöka hjälpa att bli till vuxen, empatisk och social varelse...
Dina barn gör som
du gör inte som du säger.
// M