Barn som vinglar och ramlar mycket

Mirre

Trådstartare
Förra året hade vi kontakt med en specialpedagog ang att sonen var så vinglig och snubblig. Så pass att dagis reagerade på det. Hon konstaterade då att han nog bara har varit för upptagen med språket och att motoriken hamnat lite vid sidan om.

Sedan blev det bättre men nu verkar det ha blivit lika igen.
Både igår och idag hade han varit väldigt vinglig på dagis och ramlat mer än vanligt.

Vad kan det ber o på tror ni?
(går ju inte att säga såhär direkt men några spekulationer kanske?)

Är det fler som har vingliga barn?

Sv: Barn som vinglar och ramlar mycket

Vågar nog knappt ens föreslå ngt. Men det brukar ju sägas att Bvitaminbrist sätter sig på balansen, på vuxna. Å andra sidan vill nog inte sjukvården ta dyra tester så det är nog svårt att få reda på. (Dessutom finns det i ägg, mjölk, o B12 bara iofs i kött, så det vore väl bara om han vore vegetarian som inte äter ngt av det ovanstående man kan få det?)

Veg är han inte och försöker ge honom en allsidig kost.
Men blir det inte bättre så får jag ta upp det med bvc.
Men lite orolig blir man ju

kan inte vara så att han har vaxpropp i örat eller något liknande? Haft öroninflammation? Balansen hänger ju ihop en del med hörslen. Var min spontana tanke.

När min dotter hade 4 öroninflammationer inom loppet av 1½ mån så blev hon väldigt vinglig. Men det gick över sen.

precis min tanke åxå....
int helt ovanligt som jag fattad det!

är han på väg att bli förkyld, så han känner sig lite snurr ch yr? det händer ju titt som tätt att man blir det.

du har all rätt i världen att vara orolig, även om det visar sig inte vara något "fel" på killen.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 037
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 460
Senast: Zaria
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 951
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka