Barn som pratar om "fel" saker

Charlotte1975

Trådstartare
Har 2 dagar i rad hört samma 7 åring på dagis prata om en bebis som med kniv dödat sina föräldrar. Det bar mkt blod osv. I dag sa han att de andra barnen på dagis inte skulle gå in i genom dörren för Anna-Bell satt där inne med sin kniv. Det är alltså onda dockan filmen han pratar om. Känns väldigt olustigt att han skrämmer de andra barnen på fritids och han troligen sett delar av denna film. Så vad gör man? Känner inte hans föräldrar. Pratat man med någon i skolan eller kontaktat man hans föräldrar?

Har 2 dagar i rad hört samma 7 åring på dagis prata om en bebis som med kniv dödat sina föräldrar. Det bar mkt blod osv. I dag sa han att de andra barnen på dagis inte skulle gå in i genom dörren för Anna-Bell satt där inne med sin kniv. Det är alltså onda dockan filmen han pratar om. Känns väldigt olustigt att han skrämmer de andra barnen på fritids och han troligen sett delar av denna film. Så vad gör man? Känner inte hans föräldrar. Pratat man med någon i skolan eller kontaktat man hans föräldrar?

Prata med någon av pedagogerna som har barnet. Vet inte om du skrev fel ålder eller om det är några andra omständigheter som gör att sjuåringen går på dagis (när denne borde gå i första klass) men jag hade tagit upp min oro med dom.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 842
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 087
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar