Barn smarta? Well...

Sv: Barn smarta? Well...

Hjälp jag är oxå rädd för att få en bautastor fuling :(

Men jag hoppas han kommer vara underbart vacker, fast det är ju faktiskt så att vissa barn är sötare än andra måste jag säga...

Haha, precis vad jag trodde att jag skulle få ... minsta kläderna jag köpte var stl 56, de flesta 60, för jag skulle ju få en sån KLUMP ... och tänk om den var jätteful, hur skulle jag kunna ge henne självförtroende då ?? Jag har sett MÅNGA bebisar som i mina ögon inte är direkt söta/vackra ...
Hon var både söt och inte så stor som jag trott, hon vägde 2350 g och hade storlek 45 ... haha, snacka om att tänka om :D (Plus att UL sa att det skulle bli en kille :rofl:)

Är det någon som faktiskt INTE tyckt att just deras bebis är sötast? Och, finns det någon förälder som INTE anser att deras barn är ett av de smartaste? Uppdrag för SIFO känner jag ...

Och de sötaste är ens egna !!

Först fick jag två små, pyttesmå och jag tyckte alla bebisar tre kilo var stora läskiga klunsar. Sen fick jag en som vägde över 4 kilo och tyckte att allt under fyra kilo var små ynliga fulingar...

Är det någon som faktiskt INTE tyckt att just deras bebis är sötast? Och, finns det någon förälder som INTE anser att deras barn är ett av de smartaste? Uppdrag för SIFO känner jag ...

Jag har faktiskt träffat en person som sa att hennes första reaktion på ett av sina barn var att den var just ful. Men hon beskrev också att barnet var väldigt "klämt" och hade konstig huvudform. Sen började hon ju tycka barnet var sött. Och utseendet var ju inte det som spelade någon roll.

Vår son är det sötaste som världen skådat förstås! Men samtidigt har vi några kort där han ser riktigt lustig ut. Speciellt ett där han ligger på vågen på BB. Han ser ut som Boris Karloff (han som spelade Frankensteins monster) i huvudet; helt platt skalle upptill och en låg panna. Vilket ju inte var så konstigt; han låg i sätesläge och har suttit och tryckt huvudet mot mina revben i 9 månader. :rofl:

På just det kortet är han inte så värst söt direkt... ;)

ha ha BM som mäter min mage säger att jag är större än "svensson" så JO mitt barn kommer att vara bautastort.

Själv tycker jag att jag är microliten, har bara gått upp 14 kg, från 60 till 74 o ska föda om 1.5 månad :)

Så gigantisk kan jag inte vara.

Har storleken på babyn alltid att göra med storleken på magen? Alltså är de alltid i förhållande till varandra? Stor mage/stor baby ?

man ska inte lita på mätningen av magen, inte ens UL kan man lita på när det gäller hur stort ens barn blir.

Min mages SF mått var lite mindre än genomsnittet sista veckorna och magen i sig var inte så särskillt stor, men ändå kom en jätte bebis ut, 5030gr.

Oj wow!! Vilken stor, fast jag tror den var väldigt söt.

Ska i alla fall på ett ul på torsdag, kanske kan de se något då.

Min systers mage var ju gigantisk bägge gångerna men hennes babysar vägde endast 2400 kg st

jag tycker inte att barn är smarta, däremot är de mycket öppnare för olika tankebanor och därför kan de förvåna oss med "ett annan slags tänk"

ha ha BM som mäter min mage säger att jag är större än "svensson" så JO mitt barn kommer att vara bautastort.

Själv tycker jag att jag är microliten, har bara gått upp 14 kg, från 60 till 74 o ska föda om 1.5 månad :)

Så gigantisk kan jag inte vara.

Har storleken på babyn alltid att göra med storleken på magen? Alltså är de alltid i förhållande till varandra? Stor mage/stor baby ?

Mitt magmått var strax över medelkurvan. Men min baby var ju jätteliten. Och ingen hade anat det, trots många UL. Så man vet aldrig ;)

Sorry, har lite svårt att ta dig o dina råd på allvar då det nästan alltid verkar som att du skriver i provocerande syfte.

Men gud vad bra då finns det hopp för min sparkdräkt i storlek 46 som jag bara var tvungen att köpa!

Svärmor säger att ingenting under 62 duger för det är ändå för litet.

Det var därför som jag pekade på någon annan.

Jag pekade på Jesper Juul som är en auktoritet och mycket erkänd inom detta område.

Läs länken och sök litet information om boken så får du andra perspektiv än mina på den.
Perspektiv som kanske faller dig bättre i smaken.

Precis så sa min svärmor också! Och alla presentkläder vi fick var strl 62 ... och de växer ju snabbt ur de minsta storlekarna, men man måste ju ha något på dem då likförbannat ;). Min tjej har växt ur sina 45-50 kläder (de flesta) och drar strl 56 nu. Men jag fick ju typ tjocka kläder i 62 (föddes i april), så vi får hoppas att de funkar i höst istället :rofl:

Vad spännande, hur långt har du kvar? Runt v 34 kan man ju kanske göra tillväxtUL, jag oroade mig för jättebebis och fick göra ett för att dämpa oron :angel: (Och då sa de att hon var en medelbebis ....)

Jag är i 33 nu men blev tillbakaflyttad så nu är jag i 32, har ett ul inbokat på torsdag.

Jag skulle nog vara ännu mer orolig om jag inte skulle ha snitt för vem vill föda en 5.5kg baby liksom. Men nu är det mer trist att få en stor baby från början, aldrig få den där lilla fågelungen liksom :)

Min syrra fick ju som sagt två minisar, jämförde man dom med med en som vägde dubbelt så mkt så tyckte i alla fall jag att det var mysigast med en mini i början, stora blir de ju ändå förr eller senare.

Ligger något i det, men helst ska de inte vara FÖR små, jag var så orolig att hon skulle bli sjuk, det är ju livsfarligt när de inte har några reserver ... runt 3 kilo verkar lagom :)

Oj vad OT det blev alltihopa :o

Min ena dotter förvånade mig "smarthetsmässigt" härom dagen. De är 2 år gamla (blir 3 i juli), och Saga säger till Engla "- Saga börjar på S och Engla börjar på E". Det blir tyst ett tag och sedan säger Engla "- Nej, Saga börjar på A för du är en apa!"

Det var inte alls så trevligt sagt (Saga blev ytterst förorättad:devil:) men jag tyckte det var otroligt smart att kunna koppla bokstäver på det sättet vid den ringa åldern.¨

Jag tror annars att man blir så förvånad över att något som är så hjälplöst som nyfött så snabbt kan suga i sig kunskap och kroppskontroll och utvecklas med en enorm hastighet. Det är imponerande eftersom vi vuxna börjat stagnera och vi kommer aldrig att vara med om en sådan utvecklingstakt någonsin i livet igen.

Hi hi ! Jag måste ju säga att jag tycker att Engla var väldigt klurig hon ! Vilken illmarig retsticka !

Liknande trådar

Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 359
Senast: pumah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV