Barn på prova på distans

J

Jacki

Jag undrar om det brukar vara med några barn på prova på distanserna? Undrar också om jag kan hänga med på cykel på en bana som enligt beskrivningen mest går på grusvägar?
Har en tioårig flicka som är sugen på att prova den kortaste sträckan. Finns det någon här som har barn i liknande ålder som ridit distans eller som vill? Vill ni ha sällskap? Om det är genomförbart så funderar vi på Ekenäsritten i augusti.

Sv: Barn på prova på distans

Att cykla med ett ekipage i distansritt räknas som otillåten hjälp för ryttaren och den kan bli diskad för det. Däremot så finns det ett par föräldrar som tävlar ihop med sina barn som är i tio-års åldern, så det bästa är nog att leta efter ett bra ridsällskap till din dotter!

Jacki skrev:
Jag undrar om det brukar vara med några barn på prova på distanserna? Undrar också om jag kan hänga med på cykel på en bana som enligt beskrivningen mest går på grusvägar?
Har en tioårig flicka som är sugen på att prova den kortaste sträckan. Finns det någon här som har barn i liknande ålder som ridit distans eller som vill? Vill ni ha sällskap? Om det är genomförbart så funderar vi på Ekenäsritten i augusti.

Min son (8 år) red sitt gotlandsruss på en 2-mils PP och hade storasyster (15 år) med hennes ponny som följe.
De brukar rida ut tillsammans annars också och storasyster har gott omdöme när det gäller att bedöma eventuella faror.
Gör som Madde säger, rid med själv eller ordna pålitlig ridkompis. Man får ju också ha mobil med sig på ritten så ungarna kan ju meddela sig på ett helt annat sätt idag, om de råkar ut för något som innebär att de behöver hjälp.

Jacki skrev:

Vi har faktiskt anordnat knattedistans på det vis du efterlyser några gånger. Är att rekommendera till andra klubbar.

Hälsning Maja

JAg skulle ridit med en 9 årig tjej och hennes ponny på Berga. Tyvär fick ponnyn en spark i hagen så hon fick avstå iår.

Tack för svaren. Jag får kolla om det ordnas någon knattedistans i Östergötland där jag kan hänga med på cykel. Tyvärr har inte jag någon häst (ännu ;) ) och mina vänners är oskodda eller olämpliga av andra skäl. När jag ska köpa egen vartefter så ska jag definitivt ha distanstävlingar i bakhuvudet. Det verkar kul. Passar nog mig som är för feg för hoppning och för otålig för dressyr. Dottern är likadan. Så jag återkommer nog med fler frågor om distans.

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 769
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 362
Senast: Blyger
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 758
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar