Barn och djur

Sv: Barn och djur

Av de 7 renrasiga/bernerblandningar vi haft i huset så har alla älskat barn. Barnen har sovit med dem, lekt rida ranka på dem, hållt i pälsen på dem när de lärt sig gå. Jag är helt trygg med hundarna och barnen. Kan vara en individfråga. Kolla med uppfödare hur de ställer sig till barn.

Så här har alla våra 4 barn intagit sina frukostvällingar (fast med olika hundar genom åren)
http://www.nattensstuteri.se/images/tette och melker 004.jpg
Ursäkta bildstorleken, maken har tagit bort mitt fotoshopprogram :(
:idea:
OM du bara har så stora bilder, gör hellre en länk av det då, så man kan klicka sig dit! Den bildstorleken MÖRDAR uppkopplingen för stackars modemanvändare, som fortfarande faktiskt finns....

Birk är jättesnäll mot familjen, så jag var ganska säker på att det skulle gå bra med Arvid. Därimot så är han rädd för andra barn, särskillt utomhus.

min jycke kunde morra åt främmande småbarn ute bara dom kom för nära......men mot vår son gjorde hon inget. fast det kunde vi inte veta att hon skulle fortsätta vara snäll mot honom. så vi fick sälja henne.......:cry:

Det gör min också, om de kommer för nära och han inte hinner med. Jag är ganska säker på att han aldrig skulle bita, men säker kan man ju aldrig vara med något djur. Han sticker hellre om dt blir jobbigt.

Men jag får alltid se till så att små barn håller sig därifrån, och ibland krävs det en ganska ordentlig tillsägelse för att de ska förstå. Men att Birk ska göra Arvid något, det synar jag verkligen, han avgudar redan sin lillebror

Här är Alma ihop med våra katter:
13602094.jpg

9842681.jpg

11195151.jpg

12452807.jpg

Alma och grannens hund:
13347728.jpg

14391021.jpg

Kl

Har nog bara bilder på äldste sonen och med dålig kamera men håll till godo. Vi har kaniner, har haft marsvin men bara pasat kompisars hundar. NU har vi undulater oxå men inga foton eftersom vi saknar kamera nu. Annars hade det blivit söta när gubben sitter och myspillar sonen på kinden och äter på hans smörgåsar!

IM000161.jpg

IM000177.jpg

IM000260.jpg

IM000472.jpg

Han är 2, 2½ på bilderna :love::love:

*knapplån*

Kom igen, vill se flera söta bilder:D

Läste någonstans om nåns sambo som var orolig för barn och katter.

Rasmus har precis börjat känna på allt med sina händer. Och idag har han fått känna på hur en katt känns :D
Det är även väldigt roligt att titta på katten men när pappa tog fram kameran var det mer spännande att kolla på tv ;)

86608_1199645799.jpg

Katten tyckte det var jätte mysigt att bli "klappad" (kramad) av sin lillhusse.
63251_1199646028.jpg

Så gulligt :love:
Är verkligen nåt speciellt mellan barn och katter :D

Mina 2 honkatter bryr sig inte om honom, men när han blir ledsen och skriker så kommer min katt och hämtar mig eller sätter sig ca 50 cm ifrån Rasmus och tittar på honom med stora ögon och verkar fundera på hur hon ska göra för att trösta honom.
Den 2a honkatten snor hans nappar :rofl:

Och hankatten på bilden är med Rasmus i princip JÄMT och när han sover ligger han på en filt utanför sovrummet tills vi går upp och då håller han sig i närheten hela tiden, ligger bredvid honom i soffan eller på golvet. Sitter på badkarskanten när vi byter blöja och badar. Han har t.om. hoppat ner i badkaret, 2 gånger! Precis efter varandra :rofl: Och katter ska hata vatten ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 694
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Mirre
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 331
Senast: Bexzor
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat