Sv: Barfotaverkning
Hej, jag tycker du talar emot dig själv eller oxå så försöker du intala dig själv om hur anti onaturlig hästhållnings människa du är.
Ju utför ju tydligen själv det mest onaturliga man som hästhållnings människa kan utsätta en häst för.
Jag förstår inte ditt resonemang, ännu mindre hur du resonerar.
Jo jag är själv väldigt förvirrad men på vilket sätt säger jag emot mig själv? Jag bara ifrågasätter, ser det från olika perspektiv för att skapa en diskussion så jag kan lära mig något. Jag är ingen expert på något område egentligen.
Men saker jag tycker verkar lustigt...
Varför ha täcke på hästen? Varför inte bara låta den sätta sin naturliga vinterpäls?
Varför proppa i hästen massa spannmål när den inte ens är gjord till att äta det?
Varför linda hästens ben när det är HOVEN som skall vara en stötdämpare - inte benet ???
Varför inte låta hästen bara vara en häst så långt det går? Jag är anti ridmänniska också - jag vet - jag är jättelustig men jag är dom där hemska tonåren när man ifrågasätter allt för att man vill ha svar på alla frågor som dyker upp - förlåt, men det är så jag funkar.
Varför trycka in ett betsel i hästens mun när det bara sätter igång hästens "mat" tänkande, så fort hästen får något i munnen kopplas det till hjärnan "yeha, nu e d dags för käk!" okey, kanske inte riktigt, men nästan.
Jag har själv märkt vilken skillnad det är när man bara låter hästen vara häst. Men det är som sagt en hel vetskap och det här är bara mina åsikter och frågeställningar, mina funderingar.
Gud vad jag kommer bli påhoppad - och oj då, jag kom visst lite ifrån ämnet men men.
"tar kudden och duckar"