För två veckor sedan tog jag av min häst skorna, en kille som är utbildad enl AANHCP var ute och gjorde det. Samma dag visade min häst att hon hade ont i en bakfot. Ju mer han verkade och fixade med hoven ju värre ont fick hon. Han ville inte göra något utan tyckte jag skulle ta ut veterinär. Jag gjorde så och hon öppnade en hovböld i tån. Det blev märkbart bättre för henne att gå, men nu har det snart gått en vecka och det är inte bättre. Hon vilar hoven hela tiden, går inte ordentligt på den utan svänger ut hela benet utanför kroppen och går med det andra bakbenet i mitten (rejält ansträngd där nu).
Ni andra som har barfotahästar har ni råkat ut för detta och vad har ni i så fall gjort för att underlätta? Boots? Hur lång tid tar det innan det ger sig, jag har sldrig råkat ut för detta tidigare.
Ni andra som har barfotahästar har ni råkat ut för detta och vad har ni i så fall gjort för att underlätta? Boots? Hur lång tid tar det innan det ger sig, jag har sldrig råkat ut för detta tidigare.