Sv: Barfota och boots i distansen
När jag väl hoppar tror jag inte att jag behöver bootsen, men 90% av tiden dåjag rider eller arbetar henne så är vi ute i skog och mark och då kommer jag behöva boots.. Hon ömmar annars.. Tack för länken, ska kolla den när jag har lite tid över!
Tight verkning är inga problem, har en väldigt duktig hovvårdare som just nu håller på att hjälpa unghästen att bygga upp sin naturliga hov, och han kommer också visa mej hur jag ska verka så att man kan ta lite, ofta!
Annie, boots fungerar bra att hoppa i. Men kolla in The Horses Hoof http://www.thehorseshoof.com/ för helt barfota hoppare också för inspiration. Klicka på Barefoot Performance i vänstermenyn och skrolla till Hoppning. Underbara exempel! Beroende på underlag som du rider så kanske du inte alls behöver boots. Det skulle ju vara mycket bättre. Om det är mest i arena så finns ingen anledning att boota (eller sko för den delen).
Renegades kräver en tight verkning annars fungerar inte passformen, kan vara bra att hålla i minnet.
När jag väl hoppar tror jag inte att jag behöver bootsen, men 90% av tiden dåjag rider eller arbetar henne så är vi ute i skog och mark och då kommer jag behöva boots.. Hon ömmar annars.. Tack för länken, ska kolla den när jag har lite tid över!
Tight verkning är inga problem, har en väldigt duktig hovvårdare som just nu håller på att hjälpa unghästen att bygga upp sin naturliga hov, och han kommer också visa mej hur jag ska verka så att man kan ta lite, ofta!