Sv: Barfota och boots i distansen
Tror du att de skulle sitta även om du inte limmade?
Tror du att de skulle sitta även om du inte limmade?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur upplever en häst det som för första gången går barfota och det blir halt ute? Tänker på om jag skulle ha honom fortsatt oskodd och sen när det blir snö och is, han är ju van att vara skodd och ha brodd på vintern. Är det större risk att han skadar sig?
Är ju meningen att strålen ska bli sån när den får börja jobba lite och iomd att det är känsligare än ex vägg o sula så "känner" den underlaget mer och kan parera halkan hyfsat.
Men vid ridning så kan man ju orka sätta på boots med brodd, eller så skor man en skoperiod.
Hahaha. Menar, många ställer av sin hästar på sommaren så att dem får vila iaf en period per år, jag ställer av mina på vintern istället
Tkr inte om att rida när det är kallt då jag bara behöver titta på regn för att få UVI och att sitta i en sadeln när det är -28 är då inte att föredra om jag inte vill äta penicillin hela vintern.
Sen har jag fått lära mig att människors kropp inte är byggd för att kunna bygga/utvecklas muskler/kondis när det är kallare än -10. Sen om det är sant eller inte vet jag inte, men det passar mig bra
Men jag brukar rida tills det är -15 nånting om det inte är snålblåst oxå.