Barf- vildsvin

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Anemona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 542
A

Anemona

Har funderat på det här med barf och förstår egentligen inte allt, min hund äter just nu Bravo färskfruset och det fungerar jättebra. Kan få tag på vildsvin jättebilligt och funderade då på om jag kan göra eget foder till henne på det? Blir då kött, inälver, ben.. ja egentligen hela rubbet. Räcker det med vilsvin och grönsaker, vitaminer? :) Kanske ge henne lite kyckling emellanåt också

Sv: Barf- vildsvin

När det gäller näringsinnehållet kan jag inte uttala mig, men kolla så att köttet är trikintestat om det nu är jättebilligt.

Självklart tar jag ett prov när det blir aktuellt :) tänkte mer på om det skulle funka med det sorts kött :)

Vildsvin är förvisso mer näringsrikt än gris, men mer rött kött behövs för en tillräcklig meny.
Kan du inte få tag på hjort eller älg från samma ställe?

Instämmer med der övriga. Vildsvinet ska vara trikintestat och ha varit fryst innan utfodring.

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 216
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 553
Senast: QueenLilith
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 660
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Efter som att jag aldrig kommer på rätsida med Bettys födointag och jag börjar bli trött på det. Jag känner att det är taskigt av mig...
2
Svar
38
· Visningar
2 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka