Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Jag rullade ihop handduken, snurrade björntråd hårt runt den, tog teddy tyget jag klippt ut och sydde fast det så tajt jag kunde runt handduksrullen och nästade sen fast rullarna i den färdigklädda vojlocken. Var inte alls svårt och på detta sätt tror jag det blir mest tajt.

ni som satt fast stigläder som stropapr till gjorden..
hur har ni fått fast lädret? sytt? för hand?

någon funderde ju på att andvända en gammal ridgjord/tömkörningsgjord i grunden.. HUR gick det??

ni som satt fast stigläder som stropapr till gjorden..
hur har ni fått fast lädret? sytt? för hand?

Jag sydde fast stiglädren i spännband för hand, sedan sydde jag fast spännbanden på vojlocken på maskin...

Vad gäller stoppning av korvarna gör jag på samma sätt som Ainon! :D

Nordsvensken har PMat dig för ett tag sen med mått. Om du fortfarande är intresserad alltså. Alltså inte på paddar utan selen.

Det är väl att föredra, men jag tror det kan gå med en vanlig, grövre nål och 4-dubbel björntråd också!

*kl*

Fråga: Har ni några tips på hur man kan använda stigläder som stroppar om man vill kunna ta bort dem för att kunna tvätta schabraket i maskin? Alltså tips på infästning av stiglädren?

Använda dubbla nylonband istället?

Men..kan du tvätta hela barbacka grejjen i maskin? Eller pratar du om ngt annat?

Jag blev kär i den som var typ helt i fårskinn :D typ vit och grå ;)

Använda dubbla nylonband istället?

Men..kan du tvätta hela barbacka grejjen i maskin? Eller pratar du om ngt annat?

Jag hade tänkt sy padden så att den går att montera isär och slänga i maskinen. Eller nåt. Om jag kommer på något smart.

*kl*

Så här på fredagskvällen efter några glas vin känner till och med jag mig modig nog att prova på.
Jag har en teddyvojlock i allroundmodell, som var tänkt för barbackaridning. Lite frågor för en sy-dum:
*Hur fäster ni stöden? Syr ett korvaskinn som passar och syr fast det och sen pregar in handduken (surrad med snöre för extra stabilitet), eller hur har ni gjort?
*Tycker att det låter bra med syntet-band i V-form med en D-ring längst ner. Men hur fäster man gjorden??
*Björntråd... Antar att ingen vet vad det heter på ungerska... Vet ni vad den är gjord av?

Jag klippte till bitar av skumgummi först, sydde ett korvskinn av lakan och trädde i skumgummit där. Sydde ihop korven och surrade den med något snöre jag hittade hemma. Sydde fast den för hand på vojlocken med björntråd. Ska sy på en teddyvojlock utanpå samt täcke in det som blir "bart" med svart teddytyg jag fick tag på.

*kl*

Fråga: Har ni några tips på hur man kan använda stigläder som stroppar om man vill kunna ta bort dem för att kunna tvätta schabraket i maskin? Alltså tips på infästning av stiglädren?

Jagt tänkte använda nylonband till stroppar, som går i V-form över vojlocken och sen går ut i stroppar nedtill. Ska bar aha tag i band först. Någon som vet vart man kan köpa bra band? Har inga gamla täckesgjordar eller spännband. Jag har letat igenom hela garaget.. :p

min e klar!!!
blev såå nöjd , provsatt bara lite på stallplan, får prov rida imorgon..men satt som gjutet :D:D

måste bara fixa lite med gjorden.. vill ha lite resår i den..

:D skall fixa bilder... lgömde ta bilder under bygget men kan ta på den klara varan ;)

*kl*
Jag o syster blev så inspirerade att vi började sy egna kuddar i helgen. Men dåligt tålamod som vi har så tog det lite stopp där på söndagskvällen. Har inte riktigt lös hur vi (eller jag) ska få fast den främre korven på schabraket o få det bra. Fast jag har insett att för att få det så bra som möjligt måste jag sprätt upp korvarna o börja om :( (sy fast "korvskinnen" och stoppa dom på schabraket) Kändes inte så uppmuntrande just nu... peppa mig att börja om!

de är klart du klarar av att sy om de kommer ju bli jätte bra i slutänden. kom igen och börja sy igen :D själv ska jag börja sy min i helgen tror jag :crazy: :idea:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar