S

sumile

Mitt sto är ganska stönig till tider - nu har jag kommit på att om jag rider henne nästan "naken" - dvs bett och tyglar ingen nosgrimma, ingen sadel men i ställlet barbackagjord och filt - då går hon fram, samlar sig och är motiverat och glad. Jag rider i skogen och har ingen högre ambitioner - vill bara ha trevligt och inte behöva diskutera hela tiden med hästen om vart vi ska gå och hur. Har någon liknande erfarenheter? Måste man ha sadel och i så fall varför?
 
Sv: Barbacka

nej man behöver väl inte ha sadel..
Jag rider alltid med sadel men det är av bekvämlighetsskäl..
Rid du ut i skogen och lufsa om du känner att det är din grej :)
 
Sv: Barbacka

Men se nu är du snart en sann bukefalist :D

Man behöver inte rida med sadel. träns m.m
Man behöver inte träna utan ha ett trevlig skogsliv och njut tillsammans med din häst :bow:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 854
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 671
Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp