Barbacka gjord?

B

buddy86

vad är det? är det bara som en gjord som man har runt täcket, som påminner om ett säkerhets bälte eller är det en mer elastisk eller något helt annat? vad har ni och spänner fast under barbacka gjorden? ett shabrak eller vad? finns det något annat som nan kan ha förutom chabrack, voilok och täcke? tacksam för svar.

Om jag har gjord när jag rider barbacka brukar jag ha en sådan här gjord. Och om jag har något under den brukar jag ha ett schabrak. Eller en vojlock.
För det mesta rider jag barbacka utan något alls, tycker man sitter bättre och frå bättre balans då.

Här är en barbackagjord Du färster stiglädrena i de fyrkantiga sakerna....Jag tycker att man får lite stolsits med denna gjord och att själv saken med att rida barbacka försvinner..men det är skönt att ha som en extra säkerhet ibland ;)

trodde lixom att hela grejjen med att rida barbacka var att just RIDA BARBACKA!! :crazy:
en "tjuvrem" kan man ju ha...
kanske ett täcke om hästen e lite frösen av sig...
men att hålla på och sätta gjordar med stigbyglar och grejjer??!! Nä tack... :D

Liknande trådar

Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
511
Senast: Fibusen
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 092
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 206
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar