Bära upp hunden?!?!

J

J3O

Vilka idioter jag träffade härom dagen. Var ute med min hund på gröningen och lekte.. ett par ligger och vilar i solen.. Innan jag släpper min hund så ser jag mig omkring efter hundar. var inga hundar i närheten.. Jag släpper honom och vi leker en stund. Helt plötsligt ställer sig paret upp och gå i väg med en pitbull som jag inte har sett.. Zippo såg den.. sprang fram ett par steg men stannade direkt då jag sa "Zippo, stanna".. Tjejen började skrika som en galning "ta hunden, ta hunden" till mig och "stanna, stanna" till min hund. Zippo stod fortfarande helt stilla.. Under tiden då detta hände plockar killen upp pitbullen i famnen :confused: :crazy: :eek:
IDIOTER!!!!!!!!!!! Jag bad omursäkt för att Zippo sprang ett par steg mot dem (han var trots allt ändå ca 20-30 meter ifrån dem då han stannade, och snäll är han dessutom) och förklarade att han är valp på 8 månader. Då säger de att deras också är valp på 2 år :confused:. Jag sa till dem "kanon släpp ner han då så de får hälsa och se att allt är ofarligt". Svaret jag fick var "E du dum.. han biter ihjäl honom (deras hund då)... Inte konstigt att hunden bit eftersom den är nog livrädd för andra hundar för de måste ju plocka upp honom varje gång det kommer en hund.
Måste lägga till att jag tycker inte heller att det är ok att man tar upp en valp eller en "små" hund så länge det inte kommer en hund framrusande till en som verkar agressiv. Man såg klart och tydligt att Zippo bara ville hälsa, han stannade direkt när jag sa till honom och rörde inte sig efter det. OKUNNIGA JÄVLAR BORDE INTE FÅ HA HUNDAR :mad:
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

*suck*, vad trött man blir!

Jag tycker helt ärligt och allvarligt att det borde införas
"hundkörkort", det finns SÅ många hundägare som inte
har en susning om hundar och deras behov och betenden..

Varje dag ser man exempel på det..
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Det skulle ju kunna vara så att deras hund är aggressiv mot andra hundar (det förekommer ju bland många hundar) och att dom bara ville skydda din hund.
Äh, jag vet inte. Jag skulle iaf bli jätteglad om någon ville låta sin hund hälsa på Chilla för hon älskar andra hundar :) Men här där vi bor är det knappt att man möter andra hundar :smirk: .
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Men dom tog antagligen upp sin hund utifall din hund skulle springa fram så att den inte blev ett mål mat åt pitbullen.
Om dom lyfter upp sin hund har väl inte du med att göra :confused:
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

julia_v skrev:
Jag tycker helt ärligt och allvarligt att det borde införas
"hundkörkort"

Det finns ju hundkörkort...flera av mina kompisar har tagit det :bump:
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Men du vet ju ingenting om denna hund. Hur kan du säga de är idioter och okunniga jävlar som inte borde få ha hund? Vad ger dig den rätten att dömma dem? :mad:

Och varför ska din hund måsta hälsa på alla hundar?
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Lyfte upp lagotton när hon var här första veckan - särskilt om det kom stora hundar. Satte mig på huk och hade henne löst i famnen, det har inte gjort henne mer osäker...
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

jag kan acceptera ett till tillfälle att ta upp min lilla knähund, där är när det kommer en rottis i flygande fläng med käften vidöppen och inte ser glad ut, då tar jag upp min hund och sparkar i luften mot rottisen för att den ska sakta ner och inte tackla mig.. detta gör jag inte för att lära min hund att hata andra hundar utan för att jag gärna vill ha min hund levande och i en hel bit.. visar det sig att Rottisen stannar och verkar snäll sätter jag ner min hund igen..

jag offrar inte min hund för nån fånig uppfostringsregels skull.. men detta gäller bara om hunden som kommer rusande är stor, aggressiv och ser ut att vilja slänga runt med min hund som en gammal toffel..

f.ö så slutade min hund vara valp när han fyllde ett, då blev han hund.. :)
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Ja du jag gjorde samma sak med min Schanuzer om en hund kom emot oss.

Han ogillade andra hundar men gjorde ingenting om han blev lämnad ifred, kom någon fram tja då kunde det smälla..

Både en och två gånger löft jag upp honom för att undvika slagsmål...

Tycker inte man ska vara så snabb på att dömma..!
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Tycker allmänt att folk är dåliga på att hålla sina hundar kopplade!!! Det finns lagar om att ha hundar kopplade på allmänna platser och det följer väldigt få..... Hundägare borde lära sig respektera andra hundägare OCH andra människor! Har en bekant som blir livrädd om hon ser lösa hundar... Min hund hade aldrig problem med andra hundar tills en annan hundägare vägrade koppla sin hund pga av att "den är så snäll". Jag valde då att släppa min hund, gick bra en stund, men den andra "snälla" hunden, 5 år yngre än min, respekterade inte min hunds ålder och det ledde till slagsmål och därefter har vi alltid haft problem med att låta vår hund träffa andra. Tycker att man även ska ha en valp kopplad, du vet ALDRIG hur den hund du möter beter sig, oavsett hur snäll den ser ut, eller hur gammal den är. Min hund är ALLTID kopplad och hon har mått alldeles utmärkt genom sitt liv med koppel på. Hade vi haft tillgång till privat mark så hade givetvis hunden fått gå lös, men det har vi inte.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Pitbull skrev:
Men dom tog antagligen upp sin hund utifall din hund skulle springa fram så att den inte blev ett mål mat åt pitbullen.
Om dom lyfter upp sin hund har väl inte du med att göra :confused:

Just precis :bow:
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Det enda som oroade mej var att om det skulle bli brak mellan Zippo och pitbullen sa ar det kvinnans armar och overkropp som ryker.
Jag har sett flertalet manniskor lyfta upp sin hund efter att de har hamnat i slagsmal, for att sedan forsoka sparka bort den andra hunden.

Jag forstar att man vill radda sin hund, men till vilket pris.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

ramonarunds skrev:
Det enda som oroade mej var att om det skulle bli brak mellan Zippo och pitbullen sa ar det kvinnans armar och overkropp som ryker.
Jag har sett flertalet manniskor lyfta upp sin hund efter att de har hamnat i slagsmal, for att sedan forsoka sparka bort den andra hunden.

Jag forstar att man vill radda sin hund, men till vilket pris.

Men om man har sin hund lös och den springer fram mot en annan hund och ägaren till denna inte tycker det är ok så måste man ju acceptera det och självklart ta sin hund därifrån eller åtminstone koppla den.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

När jag var ute med vår lilla hund som tonåring och det kom en stor mörk gråhund flygandes ur skogen och satte fart mot oss utan ett ljud, ryckte jag snabbt upp hunden i famnen och vände ryggen mot den andra som hoppade efter vår hund. Den andre hundägaren sa åt mig att jag kunde bli biten för att jag gjorde som jag gjorde, men jag tänkte att hellre blir jag biten och polisen sen får avliva den andra hunden, än att den biter ihjäl vår hund och kommer levandes undan. :crazy: Jag skulle hellre ta ett bett själv än idag och anmäla till polisen än att våra hundar skadas. :devil:
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

ramonarunds skrev:
Det enda som oroade mej var att om det skulle bli brak mellan Zippo och pitbullen sa ar det kvinnans armar och overkropp som ryker.

det var ju killen som lyfte upp den ;)
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

De flesta verkar ju inte läsa vad det står.. Zippo stannade en bit ifrån dem (ca 30 meter) och stod stilla där (sa inte ett ord)... Deras hund var kopplad så den hade ju inte en chans att springa fram och bita i Zippo. Onödigt att plocka upp hunden eftersom hunden ofta kan få för sig att de plockar upp den för att hundar är farliga.. Jag skrev oxå att jag tycker att det är ok om man bär upp sin hund om det kommer en hund flygades och ser agrresiv ut. Och varför tror ni att hunden skulle bita Zippo (jag ser 3 alternativ *Den har blivigt sån för att de plockat upp honom så fort de sett en annan hund *De har behandlat hunden illa så att den blivigt agrresiv *det är fel i hunden huvud från början och då tycker jag man ska avliva.) Sen kan det ju oxå vara så att den helt enkelt är hann agrresiv och som sagt Zippo sprang aldrig fram.. Hade han gjort det och blivigt biten hade felet varit hos mig. Man såg dessutom på honom att han bara ville leka!!!
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Jag vet dessutom vilka det är för att det finns många hundägare som sett dem innan och de är inte snälla mot hunden.. Jag dömer efter vad jag har sett och hört ... Precis som alla andra.. Och det är ju oxå så att i värsta fall så hade Zippo blivigt så förvånad över att de tar upp hunden i famnen att han blir så nyfiken så han går fram trots att jag sagt till honom... Vad hade hänt då??? Jag vill inte en tänka på det..... Men nu löd Zippo mig... Tur att det inte var en hund som inte löd
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Men nu generaliserar du väl lite väl..

1 )Min hund exempelvis var inte aggressiv för att jag plockade upp honom, han gillade helt enkelt inte andra hanar.

Han och jag hade en "deal" Han behövde inte hälsa på hanhundar men då skulle han sköta sig om han såg någon..

Fungerade super bra tills någon annan hundägare inte kunde hålla koll på sin hund som sprang fram till oss.


2) Nej han var inte en misshandlad hund, jag misshandlar inte min djur

3) Och NEJ det var inte fel i huvudet på honom.

Och även om din hund stannade eller inte såg elak ut så betyder inte det att den andra ägaren inser det.

Din hund kunde lika gärna ha stannat upp för att sedan fortsätta, även om din hund är snäll och bara ville hälsa så finns det hundar som inte vill bli hälsad på.

Tycker du ska vara glad att dom varnade för sin hund istället.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
De flesta verkar ju inte läsa vad det står.. Zippo stannade en bit ifrån dem (ca 30 meter) och stod stilla där (sa inte ett ord)... Deras hund var kopplad så den hade ju inte en chans att springa fram och bita i Zippo. Onödigt att plocka upp hunden eftersom hunden ofta kan få för sig att de plockar upp den för att hundar är farliga.. Jag skrev oxå att jag tycker att det är ok om man bär upp sin hund om det kommer en hund flygades och ser agrresiv ut. Och varför tror ni att hunden skulle bita Zippo (jag ser 3 alternativ *Den har blivigt sån för att de plockat upp honom så fort de sett en annan hund *De har behandlat hunden illa så att den blivigt agrresiv *det är fel i hunden huvud från början och då tycker jag man ska avliva.) Sen kan det ju oxå vara så att den helt enkelt är hann agrresiv och som sagt Zippo sprang aldrig fram.. Hade han gjort det och blivigt biten hade felet varit hos mig. Man såg dessutom på honom att han bara ville leka!!!
finns många fler alternativ än vad du räknar upp.
tex 1. Dom har tagit över hunden som vuxen och den var så innan dom tog den, alltså inte deras fel.
2 hunden går helt enkelt inte ihop med andra hundar tack vare att en lösspringande hund har anfallit pitbullen därav osäkerheten/agressiviten mot andra hundar.
och det behöver inte vara fel i huvet på hunden , isåfall skulle många småhundar vara mentalt störda då dom ofta är bjäbbiga och gärna anfaller så gott dom kan.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
Och det är ju oxå så att i värsta fall så hade Zippo blivigt så förvånad över att de tar upp hunden i famnen att han blir så nyfiken så han går fram trots att jag sagt till honom... Vad hade hänt då??? Jag vill inte en tänka på det

Då hade du fått skylla dig själv helt enkelt :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 655
Senast: s957
·
Övr. Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp