Bära hundar

Z

Zita

Såg nyss på Animal Planet. En tjej i USA (var annars?), hade designat små selväskor som man bär hundarna i. Svassade omkring med 2 små yorkar på stan. Men va fan, hundarna har ju ben själva att gå med. Tycker detta är så himla urlöjligt att jag finner inte ord. Små dvärghundar kommer att födas i framtiden utan ben om det fortsättter så här. Musklerna förtvinas ju, vilket är en färskvara och aktiveras. Är jag ensam att tycka så? :confused:

Sv: Bära hundar

Jag tycker att väskorna är otroligt smidiga om man skall åka någonstanns kollektivt - eller måste ta sig genom stan till fots med en liten ras som lätt blir trampad. Man slipper ju släpa tunga och otympliga reseburar på tåg och bussar - och samtidigt försvinner ju risken att hunden råkar bli trampad på i rusningstrafik.

I såna situationer är det ju jättepraktiskt så klart, säger inget om det. Men inte jämt och ständigt som tex en promenad, tror det gått lite mode i det här.

Tror du att hundarna aldrig får gå själva eller, bara för att dom åker väska när dom är på stan? Det är så oerhört smidigt med väska till sin lilla hund om man måste ha med den om man ska ut på stan! Dels för hunden inte kan bli trampad på i väskan och dels för att man slipper alla människor som man aldrig har träffat förut som bara går fram och plockar upp min hund bara sådär utan att ens fråga först.. Och du kan ju tänka dig skade/dödsrisken med ett fall från den höjden är.. Jag har själv svårt att hålla kvar vildbattingen i famnen och tänk då en människa som kanske inte har någon som helst hundvana etc!
Du har ju ingen aning om hur den lilla hunden du ser på stan i en väska blir aktiverad om dagarna.. Så varför dömma?

Jag håller med de resterande. I vissa situationer är det bra att få upp hunden från marken.

De flesta 3-åriga barn har också ben, men de sitter i vagn i alla fall när de är på stan. Det innebär dock inte att de går när de är hemma!

Jag har dock svårt att tro att hundar som bärs i väska aldrig skulle få någon motion.

Asså jag kopplar inte riktigt vad det är för väska, vist det kanske är bar för vissa men jag tycker väll inte det är något "varje" hundägre måste ha, vad ska hunden in i stan att göra?

JAg såg oxå det.

Det såg helt sjukt ut.. verkligen som om hunden vantrivdes..
Tyckte synd om hundarna rent ut sagt.. Dom såg helt apatiska ut.. haha (tycker synd om dom fast det såg lite kul ut))

Jojo självklart men om det är fullt med folk i stan behöver man ju inte gå dit just då när det faktiskt finns riks att hunden blir nertrampad

Jojo självklart men om det är fullt med folk i stan behöver man ju inte gå dit just då när det faktiskt finns riks att hunden blir nertrampad
Så du menar att jag inte ska gå hemifrån om andra människor är i stan?? Nu vet jag inte riktigt hur du tänker eller om du ens varit i stan. Jag bor på en tvärgatan till Kungsgatan mitt i centrala Göteborg. Här är det människor ute dygnet runt året runt. Visst är det färre folk här mitt i natten, men från 07.00 på morgonen tills 01.00 på natten är det alltid folk ute. Jag kan inte undvika att träffa människor när jag ska någonstans, om det bara är till bilen med hunden för att åka någon annanstans.

Min hund följer inte med och shoppar, det har hon inget utbyte av. Däremot måste vi ju kunna gå ner till parken eller gå till bilen utan att hon blir trampad på.

Men människor som BOR i stan, ska inte de ha rätt att ha hund? :eek: Tåg brukar alltid vara överfulla, ska man inte kunna åka någonstanns med sin vovve?

Bär-väskan är ju ett hjälpmedel för hundägare, precis som en transportbur!

Ja men hunden blir faktiskt inte nertrampad med en sådan mängd, jag snckade mer typ markands stuk då folk trängs för att få dom bästa sakerna och dom då inte ser sej för.!

Sedan menade jag heller aldrig att ni inte skulle skaffa en sån sele (om nu nu vill ha) jag menade bara att det faktiskt inte är en måste sak

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 070
Hundhälsa Jag har tidigare i höstas postat en tråd som handlade om min mammas boxertik som drabbats av besvärlig hälta i frambenet. Nu är det...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 382
Senast: Kijona
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 061
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb