Bara Grisepass

Sv: Bara Grisepass

Först svar till Kolbeinn: Jag rider mycket volter och flyttar bakdelen. Det fick jag göra på en kurs också och det funkar ju super.. Men han slarvar ibland så han lixom flyttar baken ´, emn jobbar inte med den någe extra.

Nu Globus:

Jo, travbommar fick vi framförallt andvända förrut ett par gånger för att få han att hitta traven, nu när han har hittat den så andvänder jag faktiskt inte så mycket bommar. Men kanske är en idé :)

Jo, skritt jobbar jag iaf jättemycket med eftersom han inte är lätt att jobba i någon annan gångart. Traven är väldigt svår att jobba i eftersom han precis har hittat den och behöver lite längre tyglar för att behålla sin fina form. Men jobbet i traven kommer väl så småning om. Jo det händer väldigt mycket när jag rider för om han bara får gå så blir han altför pigg :smirk: så jag får hela tiden göra volter och tempo ändringar för att han inte ska springa iväg. Men tack för tipsen.. särsklit bommarna.. det kan ju vara andvändbarrt. Löshoppning och så har jag inte provat med han någon gång, men jag kan ju alltid fråga hans ägare om han har blivit löshoppad, och om jag får det ! :D För det är ju alltid kul :banana:

Ja de där med bommar är supersmart.. de använder man sig ju av även med andra raser=)

Lycka till nu=)

Jag har också problem med grisepassen men jag har övat att få fram rena traven, vi har tränat på lösa tyglar tills han har fått upp balansen. Träna även i en rund corall ( Rund hage). :)

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
848
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: Raderad medlem 149793
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III