Bära barn..

Sv: Bära barn..

Haha nä jag har jättetuttar! Jag släpper på selen så han hänger vid knäna ungefär, sen hittar han bröstvårtan precis ovanför byxlinningen, jag behöver inte ens lyfta på tröjan ;) :D

Ishtar jag förstår vad du menar, jag har en sån som gärna släpper då och då och kollar in omgivningen, då är det inte lika kul om man sitter mitt på McDonalds :D Vagga funkade aldrig på Sam heller, jag hade som vanligt och släppte bara på knuten (jättemycket :D)

Jag skulle behöva gå på nån sjalträff för att få visat hur man knyter sjal...
Har kollat på sjalbarn.se i forumet och de har träffar i sthlm men det är mest fikaträffar för mammor eller så är det i typ Uppsala.

Jag älskar min trikåsjal med Marimekko-panelen, verkligen. Den är som ett sömnmedel för lillen och känns mjukare, lättare och smidigare än sele nu såhär i början och när det är inomhus det ska bäras för att han ska somna och vara nöjd. Men den belastar ryggen, ändå väger han inte ens 5 kg än. Har hört mkt bra om sjalen så jag knyter den nog lite fel. Lillen verkar gilla knytningen iaf så han ligger bra! :laugh:

"Problemet" jag har, förutom att jag får lite ont i ryggen om jag går omkring, är panelen. Den är ju ganska stor (undra om denna sjal är bredare än de flesta trikåsjalar?) och inte elastisk. Den är lite svår när jag börjar knyta den... Sen när jag drar den över bebisen stöttar den inte huvudet så bra just pga den inte är elastisk, den står liksom ut från kroppen till skillnad från panelens nedre del. Det här är ju pga att jag har knutit den så, man drar den ju i ett kryss på ryggen och upp över axlarna, då vinklas ju panelen utåt där uppe.

Förlåt trådkapning

har du fått bebis :eek:

Grattis! :love:

Nu är det ett tag sedan jag behövde amma, men jag ammade i ringsjal, det tyckte jag var smidigast. Och jag har en rätt rejäl byst som gärna hänger ner en bit...
Men Fredrik var en sån matglad liten sak så han släpte inte taget förrens han var färdig. :D Men honom ammade jag ganska så länge så på slutet fick jag en del blickar mest för att folk tyckte att han var stor.
Men å andra sidan så var det även en del som flög på mig när jag matade Elin med flaska när hon var liten så man kan aldrig göra helt rätt utan det är alltid någon som tycker att det är fel.

Det är det sista du skriver som folk har sådana problem med. De fattar inte att hur de än vänder arslet så gör de fel och de känner sig alltid misslyckade. Jag har aldrig känt mig misslyckad vare sig jag ammat eller gett flaska för jag vet att gjorde jag tvärtom vore det lika fel :D

Ha! Jag får väl testa med nästa barn om jag kan amma i sjal eller sele ;) Men jag fattar ärligt inte riktigt hur det skulle gå till. Men det underlättar nog om det är en matglad en! :angel:

Jag slutade ganska så snabbt att bry mig, även om det var lite knäckande ibörjan med Elin när jag hade en BVC sköterska som bara malde på om att "alla kan minsan amma" och jag kämpade på, idags läget hade jag nog blivit arg och ifråga satt henne, men just då efter en tung förlossning och sedan svärfar som dog 10 dagar efter förlossning hade jag liksom ingen ork att ens lyssna på mig själv.

Med Fredrik var jag betydligt tryggare redan från början, att han sedan vägrade att äta mat förrens han närmade sig två års dagen fungerade ändå rätt så bra. Han totalvägrade flaskan om det var något annat än kallt vatten, och "vanlig" mat avskydde han tills han fick börja plocka från min tallrik med lite smak. Currykyckling var det första som han verkligen vräkte i sig... :crazy::D Han har en hel del bestämda åsikter om det mesta. Så honom ammade jag, var som helst och nästan hur som helst och log mest åt folk som gav mig sura blickar! ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har aldrig varit särskilt synlig här på buke, men har varit desto mer aktiv i bakgrunden och följt med i några år nu och läst. Men...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 913
Senast: Johanna_B
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar