Banminth i pasta eller pulver?

Pulvret är mycket billigare o jag brukar inte ha några direkta problem att få i hästarna det. Vad som är bäst beror på vilket man själv tycker är mest praktiskt.
PL

Pulvret är betydligt billigare.

Jag har använt bara pulvret (de år jag avmaskar med Banminth) i fem år nu, och inte en enda häst som varit problem att få i det. Jag blandar det i betfor (och får de annat kraftfode rmed blandar jag i det med).

Faktum är att det står två betforhinkar i stallet och sväller, ska alldeles snart gå ner och röra ner Banminthpulver och ta in hästarna från betet för avmaskning ;)

En till fördel med pulvret är att det räcker lääänge (många avmaskningar) om man har en häst (räcker ganska bra för två med iofs) och det är ingen risk man glömmer köpa eller något utan det finns alltid hemma och de får alltid på rätt dag.

Liknande trådar

Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
14 500
Hästvård Hästen ska medicineras med Equisolon i en månad och jag klurar på hur det bäst ska ske... Är det någon som har erfarenhet av vad/hur...
Svar
6
· Visningar
573
Senast: Corax
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Fordon Ena bakdäcket på min bil låter udda (typ gnälligt, som om något ligger emot). Inga lösa bultar, inget konstigt med själva däcket, inget...
Svar
9
· Visningar
472
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka