Bänkdiskmaskin tömmer inte ut vattnet

alazzi

Trådstartare
Maskinen är helt ny och bara använd ett fåtal gånger. Och nu är den full med vatten. Kan omöjligt vara smuts för jag har bara diskat lätt smutsade saker. Hjälp...?
 
Maskinen är helt ny och bara använd ett fåtal gånger. Och nu är den full med vatten. Kan omöjligt vara smuts för jag har bara diskat lätt smutsade saker. Hjälp...?

🤷‍♀️
Screenshot_20200825-075622_Google.webp
 
Vi hade stopp i avloppet när vår diskmaskin inte tömde ut vattnet ordentligt. Men kan ju vara fel på pumpen som pumpar ut vattnet också, eller att det fastnat något vi filtret. Börja med att ta ut det och rensa samt kolla att ingen liten sked, smuts eller liknande fastnat där. Är den ny eller begagnad? Om begagnad skulle jag gå defitnitivt kolla filtret, gå igenom hela diskmaskinens avloppsrör att inget fastnat där (kan vara fettpluggar till exempel) samt kolla resten av avloppet till köket. Om den är ny och ovanstående felsökning inte hittar problemet skulle jag höra av mig till återförsäljaren. Vårat stopp satt långt ner i röret mot stammen (bor i lägenhet) så behövde tillkalla rörfirma som löste problemet.
 
Kanske inte relevant, eftersom din är ny..men min gamla diskmaskin gjorde så ibland och då fick man tvångssnurra lite på hjulet vid pumpen och sen hällde i kokande vatten så brukade det funka igen.
 
Maskinen är ny. Demoex visserligen men ny.

Verkar som om programmet hade hängt sig på något sätt. Jag kollade silen som var tom och körde sen maskinen på eco programmet igen och nu tömdes maskinen.
 

Liknande trådar

Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Fibusen
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
614
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 829
Hemmet Jag har en grävd brunn, två gånger sen jag flyttade in 2016 så har brunnen sinat, 2018 och i år, i år så fanns det lite vatten kvar i...
Svar
7
· Visningar
849
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp