LadySara

Trådstartare
ni som itne har hästen uppstallad på banan.. vad för jobb kör ni när ni åker in och hur ofta...

skollnader innan start och långt till start... hur nära en start kör ni banjobben??
vad kör ni för tider?? om ni kör efter klocka....

Sv: banjobb!!

Vi har 5 mil till närmsta bana, åker inte alls in ofta, det tar på krafterna och eftersom båda har heltidsjobb så får hästarna gå hemma. Vi brukar framförallt åka in för provlopp, resten sköter vi hemma.

Sv: banjobb!!

Antingen åker vi in på provlopp på Solvalla måndag kvällar & låter henne gå 1.25 fri eller 1.22 fri.

Övrig banträning görs på Lennartssons gamla gård ca 25 min från oss, för dagen kör vi 8 vändor 1.30 på rakbanan + 4 vändor i backen( direkt ansluten till rakbanan). Hon kommer gå en sån vända till på lördag, sen tar vi bort backträningen & kör bara raka 2 ggr/veckan fram till 3 veckor innan beräknad start. Då övergår vi till 1600m rundbana 1 gång i veckan(lör) & 6 intervaller på rakan 1 gång i veckan(ons).

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 452
Senast: sorbifolia
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 006
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar