Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi har 5 mil till närmsta bana, åker inte alls in ofta, det tar på krafterna och eftersom båda har heltidsjobb så får hästarna gå hemma. Vi brukar framförallt åka in för provlopp, resten sköter vi hemma.
Antingen åker vi in på provlopp på Solvalla måndag kvällar & låter henne gå 1.25 fri eller 1.22 fri.
Övrig banträning görs på Lennartssons gamla gård ca 25 min från oss, för dagen kör vi 8 vändor 1.30 på rakbanan + 4 vändor i backen( direkt ansluten till rakbanan). Hon kommer gå en sån vända till på lördag, sen tar vi bort backträningen & kör bara raka 2 ggr/veckan fram till 3 veckor innan beräknad start. Då övergår vi till 1600m rundbana 1 gång i veckan(lör) & 6 intervaller på rakan 1 gång i veckan(ons).
Hästnyheter Min första häst som nödslaktades i hagen klassades som extra prima av slakteriet, sedan blev det ju förbjudet och nu är det i stort sett...
Juridik & Ekonomi Ja, det brukar gå bra. Jag har bett ut journaler i släktforskningen. Eventuellt är 60-talet fortfarande sekretessbelagt, men i sådana...
Hundavel & Ras Vill tillägga till det @Kajsalisa skrev om uppfödarutbildning: SKK har en bra sådan, som man kan gå oavsett om man har fött upp, tänker...
Hästmänniskan Min gamla stallägare sa samma.. "hade en häst och den var skadad. Köpte en till för att få något att rida men sen blev den också skadad"...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.