Banbyggare som inte kan reglerna!

A

anna210

Var på tävling i Tingsryd för ett tag sedan - Lokal tävling, häst.

I 1,0 m klassen vad det en kombination - det får man väl inte ha i en sådan klass?
Enligt mitt TR (från 99 ) så får det inte förekomma några kombinationer i klasser lägre än 1,10 m.

Jag protesterade inte mot detta under tävlingen efterssom jag inte var riktigt säker på min sak just då.
Tycker det är skandalöst att banbyggaren inte kan sin sak :mad:

Sv: Banbyggare som inte kan reglerna!

Ledsen att behöva göra dig "besviken" men det är du som har fel i detta läget. Du har inte uppdaterat dig mot de nya TR´en som kommit. Det är numera tillåtet med kombinationer from 1.00m hoppning! :)

Vilken tur att jag inte protesterade!
Det hade ju blivit rätt pinsamt :o
Ok, bra att han kunde sin sak iallafall och att jag nu slipper irritera mig nästa gång på detta. :D

Vore det inte påtiden att TR fanns till fullo på internet, som det nu är så sätts väl bara ändringarne in???

ja precis, jag förstår inte hur man ska få platts att ändra ändringarna i TR?? om man sätter dom längst bak där det finns platts blir det väldigt krångligt att veta villka som finns där osv :S

du har ju inte fattat grejen ;)
meningen e ju att du för att slippa detta elände ska köpa nytt TR hela tiden så SvRF blir rika och kan ge ut sin medlemstidning :devil:

Japp! För det vore ju urbota dumt att ha en pärm som man bara byter blad i...

haha! Ja perm skulle ju vara SUUPER! alltså löst alla problem på 2 sekunder ;) att det finns sådanna menniskor ^^ ser endast $ i deras ögen ;) hehe! :rofl:

Visst är det ju så!
Och som ngn skrev, himmel så opraktiskt att ha enkelt utbytbara lösblad i en pärm i stället! :angel:

mm men dressyrprogramboken finns ju med utbytbara blad...så varför inte TR kan man fråga sig.....

Man får väl till och med ha kombination i 90 cr nu, det var det på en lokal tävling iaf... :smirk: har inte heller något uppdaterat TR

Nej, det får man inte!
Kombination (2-komb) får finnas från 1.0m. Inga kombinationer får förekomma i 90 cm-klasser oavsett bedömning.

/Lisa

tänkte väl det....underligt bara att de hade det i en tävling

Det får man inte ha, var det däremot en klubbtävling så får man ha det, där bestämmer klubbarna själva. Nu brukar dock dom flesta klubbar följa TR men det finns alltid olyckliga undantag...

Jag frågade SvRF om detta med att ha TR på nätet och fick svaret att det diskuterades men att inget beslut har tagits. Så hör gärna av er till dem och påpeka att ni också tycker att det vore bra. Jag tror inte att försäljningen av TR skulle haverera helt för om man tävlar vill man ju gärna ha sitt lilla häfte med sig men det vore bra att kunna söka på vissa ord och begrepp i till exempel ett PDF-dokument.

Finns det ingen hacker här, som kan lägga ut TR här på nätet? Både hopp & dressyr??? :)

och bli tagen för att bryta mot upphovsrättslagen? tror inte det va......

Nu har jag skrivit till SvRF och påpekat att jag tycker TR på nätet vore en bra idé.

Gör det ni andra också.

Tjingens!!

Liknande trådar

Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 922
Senast: Freazer
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 359
Senast: alazzi
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 476
Senast: Ewelina02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur