Bamtung 664

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare TaylorSwift
  • Startdatum Startdatum
T

TaylorSwift

Har precis köpt en aningen speciell valack efter den hingsten och undrar om det finns nån som har någon mer avkomma från honom?
Vad jag vet fick han 10placeringar msv hoppning och dog som 14åring, varför vet jag inte.

Skulle vara jättekul om nån kunde berätta mer! :)

Sv: Bamtung 664

Har precis köpt en aningen speciell valack efter den hingsten och undrar om det finns nån som har någon mer avkomma från honom?
Vad jag vet fick han 10placeringar msv hoppning och dog som 14åring, varför vet jag inte.

Skulle vara jättekul om nån kunde berätta mer! :)

Hej !
Har haft ett sto e Bamtung född 1988 hon var oxa en mkt speciell dam..
Men gjorde bra ifran sig i hoppaveln

Ååh va kul! :D
Han verkar ju ha fått en hel del knepiga avkommor, min valack som är efter honom, Bamtin, hoppar grymt men i hanteringen kan han bli lixom "avstängd" och okontaktbar ibland :p Dock blir det nog inget problem det löser sig nog iom att jag inte haft honom så länge.

Den det skulle vara kul att se bild på ditt gamla sto, har du det? :)
Kan bidra med en liten filmsnutt på min kille http://www.youtube.com/watch?v=MEZTa63BWPw

Jag har haft en Bamtung avkomma som jag köpte som föl. Han var mörkbrun med fyra vita och bläs ,blev ca 162cm i manke.

Jag kämpade med honom till han var 5 år sen tog jag bort honom. Han var farlig för andra hästar då han inte kunde tyda signaler.
Han gick att åka på men inte rida, det gick bra om han fick följa en annan häst men han vägrade fatta mina signaler. I stallet var han störig och brötig och i perioder gick han inte att fånga i hagen bara stirrade skräckslaget på en.

Han var ingen glad och lycklig häst trots alla ansträngningar.
Såhär i efterhand så tror jag att han hade men efter någon fästinginfektion eller någon typ av medfödd hjärnskada utöver generna.:angel:

Nu hade han en mkt speciell mor också...

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 884
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
24
· Visningar
2 543
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare