Bamse och Skalman utvisar asylsökande barn

Stinaelin

Trådstartare
Vad tycker ni om detta? Blev ganska illa berörd själv.

LÄNK

LÄNK

Det känns som de som har skapat serien endera blundar för hur verkligheten ser ut eller är så naiva att de tror på det de beskriver; en idyllisk värld som väntar på barnen i hemlandet.

:crazy:

Sv: Bamse och Skalman utvisar asylsökande barn

Osmakligt och jag blev också illa berörd.

Det där är långt ifrån sanning för många utvisade barn, tom Bamse luras :(

En idyllisk värld som väntar på barnet i hemlandet - det är väl vad SD tror. :crazy:

Tidningen är verkligen obehaglig och om de nu vill lura barnen kan de väl i alla fall använda sig av EGNA figurer, inte skada Bamse!

Bamses skapare skulle vrida sig i sin grav om han visste. Man utnyttjar inte en figur på det viset.

Men fy vad hemskt!
Ska inte Bamse vara en fredssymbol? :crazy:

Jag tycker det är helt vidrigt. Hela den Bamsetidningen framstår som något slags absurd ironi, tycker jag. Helt respektlös. Jag skulle göra mitt yttersta för att förhindra att något barn fick tag i den serien.

Det är antagligen för att det ska bli så himla kul att åka "hem" igen, som flyktingbarn så ofta mår så dåligt och i värsta fall lägger sig ner i apati.

Serien snuddar dock vid att flyktingbarn kan må dåligt: utevistelse i friska luften rekommenderas som botemedel på det problemet i den här serien.

Fy känns inte rätt att använda en så pass känd serie att gå ärenden som detta.

Nej inte ok

Vad tycker ni om detta? Blev ganska illa berörd själv.

LÄNK

LÄNK

Det känns som de som har skapat serien endera blundar för hur verkligheten ser ut eller är så naiva att de tror på det de beskriver; en idyllisk värld som väntar på barnen i hemlandet.

:crazy:

Ingetdera, de är fullständigt medvetna om att det inte är med verkligheten överensstämmande, men de vill inte "utsätta" barnen för sanningen.
http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/bamse-ger-sig-in-i-asylpolitiken

Fy fan är allt jag har att säga om det där. Fy fan.

Nu vet jag inte, vad menar du med fredsymbol?
Men! Vad jobbigt svårt det blev att förklara nudå:p
Att han står för ickevåld och är vän med alla typ.
Fredsymbol var lite fel ord kanske men menar att Bamse förespråkar
ju fred och vänskap. Tyvärr är ju inte det vad som väntar dessa barn i deras hemland :(

Skrämmande att organisationer som BRIS, Rädda Barnen m.fl hyllar det hela:crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 635
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 844
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama