Balougraph 1150

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare copernica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 6 614

copernica

Trådstartare
Någon som vet något om den här hingsten? Tittade lite på honom på Flyinges sida, och tyckte han kanske kunde vara intressant till min systers sto. Så vil gärna veta allt som finns att veta om honom :)

Sv: Balougraph 1150

Med tanke på hans härstammning(en kombination av Baloubet och Pilot)vill det till att man har ett sto med osedvanligt lugnt och stadigt temperament.Själv bara ryser jag vid tanken på denna kombination:eek:

Fast å andra sidan så verkar han själv vara väldigt cool och ridbar.

Jag har pratat med dem på Flyinge, och de säger att han är väldigt cool och avslappnad kille... Blev jag lite förvånad över :confused:

Skulle vilja använda honom till mitt sto, men vet inte om jag vågar om hans farfars gener ploppar fram :angel: Om det kommer ihop med mitt stos temperament... Oj oj säger jag bara :crazy:

Nu är han ju e. Balou så det kan ju faktiskt göra en hel del

Det var den hingsten under proven som uppvisade mest ridbarhet, både temperament och reglering mellan hinder

Balou räknas som Baloubets bästa son i aveln, och har inte rykte om sig att lämna särskilt svårt.

Det verkar inte som att Pilot nödvändigtvis ger så svårt - titta på Pialotta, och både Lucky Point och Balougraph har Pilot som morfar och vasst på fädernet, men verkar ändå själva vara lugna och sansade.

jag såg denna kille i flyinges reklam blad idag för första gången. Vet inte desstu mera om honom men otroligt snygg var han.. jag blev förälskad.!

Men jag har hört att Pilot inte heller ger så "trygga" hästar?

Stoet det är tal på är efter Palermo, ue Flamingo.
Ganska het häst, men inte "elak" på nåt vis, mycke motor, hoppar bra och bra gång. kan spänna sej lätt vid "hård" ridning.
har gått 130 klasser hoppning, 159 cm, ädel typ.

Vil gjärna ha en hingst med hög ridbarhet, lite längre ben, och et lungt temparment, men framåt..

Har ett sto med Pilotblod. Hon är väldigt stabil i psyket, inte alls svår. Däremot är ju inte Pilot känd för att lämna särskilt ridbara hästar och det stämmer på min pålle. Ett jäkla hopphuvud men svår i munnen tyvärr.

Tjafsig och har svårt att acceptera att ha bett i munnen. Gapar, grejar med tungan och vill helt enkelt inte ha bettet i munnen. Känslig fast samtidigt stark:confused: Går inte att kontrollera för mycket, då blir hon oerhört sur, särskilt när det kommer till hoppning.

Hur är det pilotblod i henne, alltså via vilken hingst? Eller ligger han på mödernet?

*K-L*

Jag tror att man måste ha med sig att just de där sk svåra hingstarna oftast blir otroligt fina att ha i stammarna i andra/tredje led... när det spätts ut lite med coolare blod, i detta fallet så är ju fadern Balou en otroligt fin hingst tamperamentsmässigt...

men som i all avel - har man ett sto som det "kokar i" emellanåt så bör man kanske se sig om efter en stencool hingst :smirk:

ryser? :angel:...så fort jag såg Balugraph blev jag kär, jag MÅSTE ha en avkomma efter honom :bump:

Ja precis, så det är väl dumt att chansa om man har ett sto med ett väldans temperament?

Tjafsig och har svårt att acceptera att ha bett i munnen. Gapar, grejar med tungan och vill helt enkelt inte ha bettet i munnen. Känslig fast samtidigt stark:confused: Går inte att kontrollera för mycket, då blir hon oerhört sur, särskilt när det kommer till hoppning.

Fast de Pilot hästar jag mött har inte varit svåra i munnen

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 687
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna