Balansplattor (utbruten ur Dressyrsnack)

Mirtai

Trådstartare
Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
 
Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
Jag har använt Theraband förr men jag tyckte de var lite dyra i förhållande till osäkert resultat. Jag kunde inte riktigt motivera pengarna. Så jag köpte luggunderlag på Jysk och tejpade ihop med silvertejp. Det är troligen inte lika bra. Men om man vill kolla om hästen kan tänka sig att stå på plattor så är de ok... Jag använder de kanske en gång i veckan och drar i svans (för bakben) eller gungar manke (när han står på plattor med frambenen)...
 
Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
Jag som är fysioterapeut använder ju plattor OFTA. Jag har lite olika men favoriterna just nu är faktiskt ett par från Temu. 😆 Bra tjocklek och lagom fasthet. Samt ruskigt billiga. Har använt dem nästintill dagligen sedan början av sommaren och de är fortfarande hela.
 
Jag som är fysioterapeut använder ju plattor OFTA. Jag har lite olika men favoriterna just nu är faktiskt ett par från Temu. 😆 Bra tjocklek och lagom fasthet. Samt ruskigt billiga. Har använt dem nästintill dagligen sedan början av sommaren och de är fortfarande hela.
Jag vägrar temu, men liknande dem verkar finnas på flera ställen
 
Jag som är fysioterapeut använder ju plattor OFTA. Jag har lite olika men favoriterna just nu är faktiskt ett par från Temu. 😆 Bra tjocklek och lagom fasthet. Samt ruskigt billiga. Har använt dem nästintill dagligen sedan början av sommaren och de är fortfarande hela.
Från en snål människa 😇
Vilka använder du från Temu?
Är så svårt bedöma tjocklek och fasthet på deras beskrivning
 

Liknande trådar

Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
622
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
15 866
Dressyr Denna video från Isabell Werth klinik blev delat på Facebook. Jag får ont i magen av den sortens ridning. Det är verkligen inte roligt...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
23 703
Senast: ginnies
·
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 610
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp