Balanserad skoning?

L

laser

Balanserad skoning? Skon är bredare i tån o utan kappor. Någon som vet något om detta?

Sv: Balanserad skoning?

Kan det vara NB skon du är ute och flyger efter, Natural Balance shoe.
Det torde väl våra hovisar på forumet vara haj på, får man förmoda.:D

Kan nog stämma. Fast flyger gör ju inte ena hästen. Snarare svårt att gå. Fram skona sitter ca 3cm in från tån pluss att hon slår i hovarna hårt vid ner slag. hon år skod 2 ggr m dessa. hovis säger även att det ej går att ha snow grip så hästarna går m sulor. Hon ser ut som hon hänger i knäna fram. Är lite närvös för detta Har frågat hovis o fått till svar att det ska snabba på över rullningen.

japp. Har Problem m stavning. Har dyslexi. För stod du inget? Tyvärr så gör ju jag det inte heller. Men det gällde denna sko skoning. ;)

Senast ändrad av en moderator:

Kan det vara en norsk skoning?

Fast det har jag aldrig varit med om att man har sulor under iof..

japp. Har Problem m stavning. Har dyslexi. För stod du inget? Tyvärr så gör ju jag det inte heller. Men det gällde denna sko skoning. ;)

Fantastiskt! Jag är också ordblind! ....Men jag begriper fortfarande inte vad du vill veta om NB-skorna?

VHästen går ju sämre.a det ett skoj. Ville bara höra om det är något nytt.

Nork skoning har man ibland på travare för att få snabbare överrullning.
Skon sitter då bak och fram och får givetvis inte ha någon tåkappa.

Finns andra "special" skor som ger samma effekt också.

ok. Ta inte illa upp men jag förstod inte riktigt vad du menade i det första inläggetb

Nork skoning har man ibland på travare för att få snabbare överrullning.
Skon sitter då bak och fram och får givetvis inte ha någon tåkappa.

Finns andra "special" skor som ger samma effekt också.

Helt vanlig tåöppen-sko kallas det och används ganska ofta. Ibland som sjukbeslag ibland som balanseringsåtgärd inom travet.

Lite som fång skoning. Skona har mer material i tån.Dessa är nästan dubbelt så tunga som vanliga skor.

Av din beskrivning att dömma torde ju tån ligga bar och givetvis utsättas för mer slitage=man får spara lite att slita på sas.

Hurvida någon skoning är bättre än någon annan beror ju på hästen. Vad den används till och hur den ser ut i ben och hovar mm

Är hovslagaren utbildad är det säkerligen ingen fara att lite på dennes omdömme.
Märker man däremot försämringar hos hästen är det bra med en andra åsikt.

Av din beskrivning att dömma torde ju tån ligga bar och givetvis utsättas för mer slitage=man får spara lite att slita på sas.

Hurvida någon skoning är bättre än någon annan beror ju på hästen. Vad den används till och hur den ser ut i ben och hovar mm

Är hovslagaren utbildad är det säkerligen ingen fara att lite på dennes omdömme.
Märker man däremot försämringar hos hästen är det bra med en andra åsikt.

Han är utb. Har Åven gått en kurs för denna sorts skoning. Hästen ser ut att ha jobbigare att gå. Vi har jämfört vikten m en vanlig sko. Skon är även fasad på ut o in sida. Delen som ligger mot marken.

Liknande trådar

Foder & Strö Nån som kan hjälpa mig, har ett hösilage med väldigt högt manganvärde (se bild). Hur ska jag balansera det med koppar o zink? Alltså...
Svar
1
· Visningar
331
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
242
Senast: Tossa90
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
541
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31