bakteriedödande shampoo??

S

Schrewelius85

Hejsan! Min häst har lite knölar lite här och var,mesta av de är broms och insektsbett. Sen har han fått,som jag tycker att de ser ut som fukteksem,efter svett,kanske för att de varit mkt vätta ute jag vet inte. Men tänkte kolla om ni har ngt bra tips på hästshampoo som är bakteriedödande och även kanske lite lugnande för huden ?Gärna ngt som funkar för lite kli i svansen.
Tipstipstips!!

:D

Sv: bakteriedödande shampoo??

hm. det finns något som heter hexocil, det är bakteriedödande och kan köpas lite varstans!

Undrar om Episoothe skulle fungera... Jag vet att man kan använda det för att förhindra klåda, torr hud och dålig päls på katt/hund/iller och så vidare så det borde nog gå på häst också. Ska kolla upp det, för det har fungerat bra på mina illerpluppar.

Jag har badat häst i Epi-soothe. Inga problem, trots att hästen är en känslig sak. Annars som någon redan sagt - Hexocil!! Lika bra som Episoothe, inga reaktioner på känslig häst heller. Dessutom gör det underbart rent Hexocil.

har också badat mina pållar med båda två schampona (inte på samma gång då :D) och de funkar bra både hexocil och episoothe...

Jag säger bara Hexocil...Skitbra!
Funkar även på mugg mm..

Hexocil. Men följ instruktionerna noga om hur man använder det.

jag håller på med ett schampo just nu som heter klorhexidin men förkortas khex på flaskan som man köper på apoteket. märket ä vetriderm (tror det stavas så) har prövat me hexocil innan men det hjälpte inte å vi har prövat att spruta i 7 dar me pennevet men det hjälpte inte heller så nu försöker vi me khex :/

Liknande trådar

Övr. Barn Anonymt nick Har ett barn på 13 år som har Social Fobi. Det har kommit smygande och kom starkt för ca 1 år sedan. Orsaken är inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 988
Senast: Bapelsin
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 082
Senast: inverterad
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 475
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag har en släkting som har det tufft. Hon är en tuff jäkel som är mkt optimistiskt lagd. Men hon förlorade för ett par år sedan sin...
2
Svar
24
· Visningar
1 601
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka