Present till pensionerad, social änka

Jag har en släkting som har det tufft. Hon är en tuff jäkel som är mkt optimistiskt lagd. Men hon förlorade för ett par år sedan sin make och livspartner sedan de var unga.
Hon har alltid varit väldigt(!) social. Och har nyligen gått i pension och blivit ensam IOM makens bortgång, pension, covid och att barnbarnen nått tonåren och inte vill vara med farmor lika mkt. Och då dottern skilde sig försvann nära umgänget med svärsonens föräldrar.
Hon och maken flyttade 100 mil från sitt stora sociala nätverk för att bo nära barn och barnbarn.
Hon har testat lite olika kurser etc. Men folk verkar mest gå dit för att lära sig grejen och inte umgås liksom.

Nu kommer hon på besök till helgen. Och vi skulle så gärna vilja ge henne ngt.
Något som ger lite glädje. Kanske något som kan ge mindre ensamhet. Ja, jag vet inte!
Har ni tips? Bomba mig!

Hon tycker om god mat, resor, ute-aktiviteter av olika slag, är rätt kreativ och tycker om att umgås med folk.

PRO har en folkhögskola det kanske är något att tipsa om? Många folkhögskolor har också sommarkurser i alla möjliga ämnen en del riktar sig till pensionärer. Då åker man oftast dit och bor där en vecka och så ingår all mat. Men det är ju mer på sikt eftersom det är vinter nu såklart. Men är ju rätt dyrt om man ska köpa det som present men kanske ändå ett bra tips?
 
PRO har en folkhögskola det kanske är något att tipsa om? Många folkhögskolor har också sommarkurser i alla möjliga ämnen en del riktar sig till pensionärer. Då åker man oftast dit och bor där en vecka och så ingår all mat. Men det är ju mer på sikt eftersom det är vinter nu såklart. Men är ju rätt dyrt om man ska köpa det som present men kanske ändå ett bra tips?
Åh, vad bra idé! Ska kolla upp!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vet inte riktigt vart jag ska börja, eller ens varför jag skriver om jag ska vara helt ärlig, för att känna mig mindre ensam kanske? Har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 677
Senast: whyme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp