BAKRÄDDA..hur arbetar NI?

Sv: BAKRÄDDA..hur arbetar NI?

:bow:
Instämmer i alla ovan, ville bara säga att goat lover gör något som är väldigt bra och smart, för in träning i vardagen, man vinner tid på så vis, även en dag när man inte har "tid" med hästen får den lite träning. Så gör vi också, (fast inte just med burkar, utan en stor plastdunk), alla unghästar och inkörningsditon får gå över vad vagnar och släpor vi för tillfället har på gården på vägen ut till hagen, just nu står de en liten stund framför griplastarvagnen och mellan skaklarna på en skogskälke som skramlar härligt mycket när man trampar på dem med foten. Om spiltor till sist: Vi har inga vattenkoppar utan hinkar, vi vattnar dem genom att gå runt med slangen, det ger vana vid att man går emot med något runt rumpan och kring benen, samt ger den positiva belöningen i form av vatten.

ang. spilta... Jag har ingen möjlighet till att ha mina i spilta. Däremot så står just min lilla B-ponny mycket uppbunden i gången medan jag mockar och grejar i stallet.. Då står hon oftast innanför ytterdörren (på säkert avstånd så man inte dunsar in i rumpan på henne när man ska gå in) så man går ofta förbi henne med skottkärror och annat som brukar gå emot hennes ben.. Att vi började med detta var eg. för att hon stressade så om att stå i gången. Efter en vecka på detta sätt så står hon nu lugnt och stilla och halvsover den timma det tar att göra stallet.. Detta har också gjort att hon är fantastiskt trygg i att stå still. Stressar hon när vi tömkör så gör vi bara halt och så slappnar hon oftast av..

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 872
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 421
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 217
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 894
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka